Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at mit firmanavn ikke ligger for tæt på andre!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes selvfølgelig ikke selv det er et problem, men andre kan have en anden opfattelse!?

Jeg vil ikke ud med direkte navne her, hvilket jo ikke gør mit spørgsmål lettere :-)

Findes der et sted man kan "tjekke" det!? Gør der vel ikke da der er mange individuelle forhold fra gang til gang!?

Et tænkt eksempel:

Vardevejens Malerfirma (Nyt firma)

Vardevejens Farvehandel (eksisterende firma)

Ville den gå? Selvfølgelig to forskellige ejere uden forhold til hinanden...

Vh søren

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det eksempel du kommer med der burde der ikke være noget galt i, da den ene jo er en farvehandel og den anden et malerfirma, som sandsynligvis tager ud og maler for kunder.

jeg ved ikke hvor det skiller, mit firma hedder Season design og der er et andet firma der hedder 4seasonsdesign, vi sælger dog ikke det samme, og det har aldrig generet mig at vi hedder noget tæt på hinanden.

Mvh.

Martin

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

har du prøvet dgs.dk eller cvr.dk på cvr kan du også se om der er nogle gamle virksomheder som har brugt samme navn og du dermed bliver smurt ind i dårlig omtale

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

E og S er ret grundige med at du i dit selskab ikke kommer til at ligge dig for tæt op af nogens navn. F.eks. som du skildrer med at tilføje et vejnavn.

Noget helt andet er hvad domstole osv kan synes/mene. En af mine venner har en virksomhed hvor der er nogen der har startet en virksomhed med næsten samme navn. Men fordi de ligger inden for to vidt forskellige brancher, så får de lov.

Omvendt har jeg selv prøvet at få mit navn underkendt fordi jeg ikke havde kunne finde den lille obskure virksomhed der havde mit navn først (vi endte nu med at løse det hele i fred og fordragelighed).

/Kasper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)