Hej amino. Min jagt på svar ang. PBS/nets vs. Paypal som betalingsmulighed på webshops har ledt mig herind. Jeg har så søgt herinde men jeg finder kun emner fra 08/09 så jeg går ud fra der er sket lidt siden og så til i dag. Sagen er at mig og en kammerat er ved at starte en lille webshop da vi ved et tilfælde fik nogle leverandørkontakter, og blev så enige om at give det et skud, bare for "skuddets" skyld. Mit spørgsmål: Hvordan ser det ud med Nets vs. Paypal d.d? Skyder vi på forhånd os selv i foden ved i starten kun at have paypal, om ikke andet så i starten? Hvordan foregår selve betalingen med Paypal på en alm. webshop? |
Hej RGN
Jeg vil mene i skyder jer selv i foden, for at bruge dit eget udtryk!
Danskerne, er meget kræsne med hvor de vil betale, og bliver de sendt over til paypal, hvor de først skal oprette en konto.. så vil der være stort frafald.
Men, det skal selvfølgelig holdes op imod den engangsbetaling på 3500,- hos nets.. der skal betales for at de godkender jeres webshop til betalingskort.. Hertil kommer udgiften til E-pay som koster 2600,- ekskl. moms. for grund pakken.. deraf er det et gebyr på 600 kr. som ikke skal betales igen.. Dvs. fremadrettet, vil i kun skulle betale omkring 2000,- ekskl. moms. om året, for at holde e-pay abonnementet ved lige. (Priserner for E-pay er ca. priser).
Hvis det er flere penge end i har tænkt jer at tjene,skal i selvfølgelig vælge paypal.. :)
Vh Daniel