Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling på webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Min jagt på svar ang. PBS/nets vs. Paypal som betalingsmulighed på webshops har ledt mig herind. Jeg har så søgt herinde men jeg finder kun emner fra 08/09 så jeg går ud fra der er sket lidt siden og så til i dag.

Sagen er at mig og en kammerat er ved at starte en lille webshop da vi ved et tilfælde fik nogle leverandørkontakter, og blev så enige om at give det et skud, bare for "skuddets" skyld.

Mit spørgsmål: Hvordan ser det ud med Nets vs. Paypal d.d?

Skyder vi på forhånd os selv i foden ved i starten kun at have paypal, om ikke andet så i starten?

Hvordan foregår selve betalingen med Paypal på en alm. webshop?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 23:15

Hej RGN

Jeg vil mene i skyder jer selv i foden, for at bruge dit eget udtryk!

Danskerne, er meget kræsne med hvor de vil betale, og bliver de sendt over til paypal, hvor de først skal oprette en konto.. så vil der være stort frafald.

Men, det skal selvfølgelig holdes op imod den engangsbetaling på 3500,- hos nets.. der skal betales for at de godkender jeres webshop til betalingskort.. Hertil kommer udgiften til E-pay som koster 2600,- ekskl. moms. for grund pakken.. deraf er det et gebyr på 600 kr. som ikke skal betales igen.. Dvs. fremadrettet, vil i kun skulle betale omkring 2000,- ekskl. moms. om året, for at holde e-pay abonnementet ved lige. (Priserner for E-pay er ca. priser).

Hvis det er flere penge end i har tænkt jer at tjene,skal i selvfølgelig vælge paypal.. :)

Vh Daniel

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:16

Hej RGN

Velkommen til Amino. Dejligt med en ny bruger som har prøvet og søge først. Men der er en knap som gør at du for de nyeste først. Se her Der kommer dit eget indlæg først op.

Jeg tror stadig de fleste vil sige Nets eller en af de andre nye hvis vi taler masterCard / Visa eks. Euroline eller Swedbank. Jeg synes selv at epay har den bedste beskrivelse af indløser se her

Om du vælger epay, quickpay eller en helt anden er op til dig. Men prøv og kikke på alternativ til net/Teller

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Apr 12
Skrevet kl. 23:46

Tak for svar begge to.

Daniel, du skriver at Paypal sender kunder videre og at de skal oprette sig? Jeg har nu forstået det sådan at man kan integrere check-out delen på sin egen shop, og at kunderne så bare kan betale uden selv at oprette sig, næsten som almindelig Dankort?

Og forstår jeg dig korrekt, at det koster omkring 7000 kr i oprettelse for en komplet Nets løsning? Det er jo VANVITTIGT! :O

Også tak til dig Lykkebjerg :) Jeg har kigget på dine links, og er det korrekt forstået at jeg kan vælge en anden indløser igennem ePay, f.eks Euroline, så er det næsten gratis at oprette? Daniel skriver jo at det koster 2600,- at oprette sig hos ePay og så er Euroline gratis?

Det lyder jo NOGET mere tilforladeligt for en fornuftig løsning hvor man kan tage Visa/Mastercard som vel nok er de 2 største.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:57

Jeg er netop igang med at få sat en EPay/Euroline løsning op. Den eneste udgift jeg har, er den til EPay. Har fået et tilbud fra Euroline hvor oprettelse er gratis og der er intet årligt gebyr, kun transaktionsomkostninger - så det er helt fantastisk.

At man så ikke kan tage rene dankort - det er jeg helt ligeglad med, da min målgruppe højst sandsynligt vil have et VISA-kort/Mastercard uanset :-)

Tilmeldt 10. Apr 12
Skrevet kl. 00:12

Også mange tak for dit svar!

Det ser ud som om den primære løsning godt kunne være fundet i form af ePay+Euroline, og så evt kombineret med Paypal som sekundær mulighed.

Hvordan fungere ePay+Euroline så i praksis? Bliver det bare integreret i shoppen på samme måde som man kender det fra andre shops der benytter Nets/Dankort mht til check-out osv?

Umiddelbart kan jeg heller ikke se hvad jeg skal bruge ren Dankort til, bare der er Visa og Mastercard og det hele virker troværdigt :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 00:39

Har du prøvet og kikke på quickpay de har også paypal.

Du får mere med i deres pakke som du kommer til at betale dyrt for hos epay.

Både hos epay og quickpay får du denne mulighed med betalingsvindue og dermed er ringen sluttet.

Nets har snart gjort det surt for nye shop så ja visa og mastercard kunne være ok.

Men der er stadig nogle som mener at kunderne har mere tiltro hvis de kan betale med dankort direkte.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Apr 12
Skrevet kl. 01:10

Quickpa, er det en totalløsning til 150 kr/mnd eller hvordan skal det forstås?

Rettelse, jeg kan se nu at det bare er selve modulet tilsvarende ePay.

Hvad er det præcis du mener er bedre hos quickpay  frem for ePay?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 01:15

Ja incl 500 transaktioner pr. mdr. derefter skal man betale ekstra gebyr. Men hvis du skal have svindel kontrol med hos epay så koster det 30 øre og hvis du har 501 hos quickpay så er det 150 + 0,50 = 150,50 og så fremdeles.

Men quickpay har mange ting med som du skal betale ekstra hos epay. Så efter hvad jeg kan se så er det billiger i det lange løb.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Apr 12
Skrevet kl. 22:00

Jeg må indrømme at jeg ikke lige pt. kan gennemskue hvad den smarteste løsning ville være af de to, men synes nu de begge virker ret fornuftige, i hvert fald set i lyset af en PBS løsning.

Jeg er i hvert fald blevet MEGET klogere og er kommet ret tæt på det der nok bliver løsningen, så jeg siger MANGE MANGE tak for jeres svar, det er den bedste service jeg har fået for ingen penge længe :)

Og rigtig lækkert forum her også, nok ikke sidste gang jeg er her :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)