Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør en blog være placeret på et separat domæne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter

Jeg er i gang med at læse SEO-LEX for at kunne optimere mit eget firma-site, og er blevet overbevist om at jeg bør have en blog. Jeg har også en masse idéer til hvad jeg kan skrive om som er relateret til mit arbejde. Så langt så godt.

Men jeg er lidt usikker på om jeg bør placere bloggen på samme website som mit firma, altså www.firma.dk/blog/ eller om jeg bør prøve at finde et separat domæne til det, f.eks. www.minblog.dk.

Hvad er fordelene og ulemperne rent SEO-mæssigt ved de 2 forskellige fremgangsmåder? Jeg forestiller mig at det giver mest linkjuice at placere den på sit eget domæne, men jeg kan jo også se at f.eks. Thomas Rosenstands blog ligger på hans firmas website. Det kan der selvfølgelig være andre grunde til, men jeg ville gerne høre hvad fordelene og ulemperne er.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fordelen ved at samle det på ét domæne er, at du så nedarver selve domænets værdi til bloggen så at sige. Omvendt er fordelen ved at køre en separat blog på et andet domæne, at du kan få lidt mere linkværdi ud af de links, du laver til dit site. Slangen i paradiset er, at du er nødt til ikke udelukkende at linke fra din blog til dit hovedsite, når du kører på to domæner - ellers bliver den simpelthen for tyk i Googles øjne.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:06

Udover de glimrende pointer Rosenstand kommer med, kan tilføjes at det at lægge frisk og nyt indhold på din side er noget Google vægter.

Så det er generelt positivt for din firmaside at der kommer løbende opdateringer, så det er bestemt en god ide at have en blog eller nyhedssektion.

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 23:55

Tak Thomas og Thomas. :-)

Det er rigtig nyttig information. Jeg kan se at der er fordele ved begge ting.

Jeg må lige tænke mig ekstra godt om hvad jeg vælger at gøre.

Tusind tak for jeres hjælp!

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)