Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning: Salg af apps på Google Market

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg blevet helt rundt på gulvet: Jeg er ved at sætte en konto op på Google Play. Altså der hvor man sælger sine Android apps. Jeg vil nemlig gerne sælge min app, men jeg kan simpelthen ikke efter timers tossen rundt i små cirkler på Google finde ud af, hvordan man får lov til at tage penge for sine applikationer. Et sted var der en henvisning til, at jeg skal have en Google Checkout konto sat op, men det system gælder kun USA og GB, så hvad gør man, når man er dansker?

Er der nogen, der har prøvet det og er blevet i stand til at sælge apps i Danmark?

(PS: Er det ikke utroligt, at et stort firma som Google ikke har andet end en postboks adresse i Danmark? De tjener jo millioner af kroner her)

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 17:07
Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 17:25

Det er netop også den link, jeg startede med, og fik oprettet min konto. Jeg kunne også fint uploade min app men når det kom til de øvrige oplysninger, så stod/står der under "Pricing" Free.

Det var jo ikke lige meningen og man kan ikke ændre det. Da jeg ville gemme de opsætninger, jeg havde lavet indtil da, spurgte programmet, om jeg virkelig ville give programmet væk gratis. Nej!, men det var ikke en option.

Jeg tæskede så rundt i Help nogle timer, og fandt til sidst ud af, at min developer-profil skal være tilmeldt et eller andet, der gør at jeg kan modtage penge. Der stod så, at jeg skulle logge på, gå ind under "edit profile" og så vælge et eller andet med Merchanrt derinde. Men nix. Under Edit profile var der ganske få ting og slet ikke noget, der har med penge at gøre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 19:30

Det lyder mærkeligt, for da jeg fulgte det link jeg henviser til kommer jeg ind på min "Google Play" får jeg en liste frem med apps og lige nedenfor kan man skrive sig op til en merchant konto uden besvær, har selv lige testet det. 

Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 19:52

Jeg har også lige testet det en gang til og får ikke samme resultat.

Måske fordi jeg sidder på Færøerne og systemet tjekker min IP-adresse. Jeg må ringe til Irland i morgen og finde ud af det. (Irland er det sted i Nordeuropa, hvor de gemmer deres ansatte)

Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 10:00

Det bliver da også mere og mere speget. Jeg fik en pæn mail fra Google (på udenlandsk), der foreslog mig at oprette en ny konto, idet de hverkan kan skifte landekode eller emailadresse på anden måde. Så skulle jeg nok få oprettelsesgebyret refunderet.

Det gjorde jeg, men det ændrede ingenting.

Så fandt jeg (ved at google), det sted, hvor man opretter en Google Checkout Account. Med dansk interface endda. Så skulle man tro den er hjemme, men nix: Man skan stadig kun vælge Storbritanien eller USA som sit hjemland, og skal derfor også have en adresse der, for at komme videre i processen. Jeg er skumrasende. Mest over at et så stort firma som Google tillader sig sådan en distance til de kunder, de lever af. (Jeg betaler tusinder af kroner hver måned til Adwords)

Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 16:52

Så kom svaret:

Google har en positivliste over lande, der må anvende Google Checkout. Hvis du arbejder fra en IP-adresse, der ikke er associeret med et af de lande, bliver man ledt ind i den blindgyde, jeg var havnet i.

Så snart jeg kom på en maskine med en acceptebel IP-adresse, virkede systemet som det er beskrevet det skal.

(Det positive ved denne oplevelse var, at jeg dels opnåede mailkontakt med et rigtigt menneske indenfor Googlemurene (amerikansk ganske vist) og telefonkontakt med en dansk sproget medarbejder, der dog ikke kunne hjælpe. Den slags oplevelser er med til at præge vores egen virksomheds kundepolitik)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 17:09

Super, tillykke med det, glæder mig til at prøve din app Wink

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:20

Mig bekendt virker Checkout ikke i DK - som i øvrigt bliver integreret med Google Wallet. Men jo - der er mange som venter på, at der bliver åbnet op i flere lande. Det vil helt klart øge betalings konverteringen, når man bruger in app billing.

/Babar 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)