Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web udvikler/programmør søges til "fysioterapi på nettet" ide

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ide går i alt sin enkelthed ud på at levere fysioterapi via nettet. Brugeren angiver sine behov og får til sidst et træningsprogram og instruktioner der så er tilgængelig fra profilen. MEGET kort fortalt ihvertfald.. Det er en god ide fordi det kan gøres langt billigere end hvad klinikkerne kan klare og brugeren kan bruge systemet på alle tidspunkter. Mange fravælger fysioterapi grundet prisen.

Jeg har styr på alt det faglige indenfor fysioterapien, men ikke web og det er her DU måske kommer ind i billedet. Du skal kunne varetage udviklingen af hjemmesiden. Jeg forestiller mig at det starter som en sidebeskæftigelse for os og derefter udvikler sig til hovedbeskæftigelse. Du bliver selvfølgelig 50/50 medejer af virksomheden. Du må meget gerne være bosat i Herning/midtjylland.

Skriv for mere info i en privatbesked eller på anders_karup@hotmail.com

Med venlig hilsen

Anders Møller

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 15:21

Bliver det ikke lidt farligt hvis man skal diagnoseres af en hjemmeside? Fysioterapeuten er alligevel uddannet og bruger tid på at undersøge dig og kommer derefter med øvelser som hjælper. Hvordan vil en hjemmeside kunne diagnosere en patient og give de rette øvelser? 

Nu siger du at du har styr på det faglige indenfor feltet, men er det en uddannelse til at udøve fysioterapi? Og det virker som lidt i underkanten at man blot får 50/50 når vedkommende egentlig skal udarbejde hele produktet.

Jeg undskylder den negative tone, men jeg er bare bange for at folk netop grundet den billigere pris vælger et alternativ der måske kan få farlige konsekvenser for deres helbred. 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:41

Hej Mads,

Jeg er fysioterapeut. Det er en 3,5 årig bachelorudd.

Jeg synes det er nogle fine spørgsmål du kommer med, tak for det!

I langt de fleste tilfælde vil det ikke være noget problem. Mange bliver diagnosticeret ved lægen og tager den så at sige bare med sig. Her bør fysioterapeuten udlevere et træningsprogram. De træningsprogrammer kommer af forskning og bygger på generelle anbefalinger. Langt de fleste fysioterapeuter er imidlertid ikke opdateret med den nyeste træningsforskning og udleverer derfor forældede løsninger. Med en løsning på nettet vil man kunne sikre at det altid er den nyeste viden der anvendes. Diverse manueller teknikker kan den selvfølgelig ikke yde, men det er en faglig diskussion og evidensmæssigt kan det godt begrundes at udelade det.

For dem der ikke har en diagnose vil den ofte kunne identificeres ved hjælp af få spørgsmål. For omtrentligt 80% af alle vil man kunne gøre det på den her måde og resten vil der ikke blive tøvet med at henvise til læge/fysioterapeut.

Om 50% er lidt skal jeg ikke kunne sige. Det interesserer mig heller ikke synderligt om det er 50 eller derover. Det er vel lidt en hønen eller ægget diskussion om det er ideen eller udarbejdelsen der er mest værd :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)