Jeg har hørt at man kan få sådan en sort klods til at sætte på sin iPhone, hvormed man så vil kunne bruge iPhonen som en dankortterminal. Der skulle vist lige have været noget i TV om en pølsemand der brugte den herhjemme, men jeg har ikke kunne finde noget på nettet.
Kan være det er izettle.com du har set, det er ihvertfald sådan en :-)
Jeg tror lige præcis det er den! Fantastisk
Der står at kortlæseren og app'en er gratis. Man betaler kun 1.50,- + 2.75% af transaktionen. Det er da en billig måde at bruge til messer. Er der nogle herinde der har praktisk erfaring med den? Det lader ikke til den kan bruges emd dankort, hvilket er lidt af et minus.
Jep, jeg har testet systemet - og det virker fint. Der er lidt småfejl i oversættelsen, eksempelvis ift. rabatten som skrives som "rabatt", men overordnet er løsningen fin. Kortlæserens størrelse passer dog ikke så godt sammen med enkelte iPad covers, eksempelvis covers fra Puro - andre covers passer fint sammen med kortlæseren.
Både og... her opretter du nemt fakturaen, som mailes med det samme, efter betalingen for fortaget. Men jo, det er ikke umuligt at lave en løsning direkte på nettet. Tror dog at jeg ville synes bedre om at betale i et integreret flow, end i et fakturasystem hvor produkterne skulle indtastes et sted, mine oplysninger et andet sted, samt kortoplysninger i et eksternt modul.
Mange udenlandske kortlæsere til mobiler benytter stadig magnetstriben. Umiddelbart vil jeg tro, at nordiske kortindløsere vil stille krav til at læserne skal være med chip, hvorfor en paypal-løsning ikke vil være fantastisk.