Jeg er faktisk kun blevet ringet op af en person, hvor jeg efterfølgende tænkte - hmm det virkede sku på mig.
Forgik lidt sådan her:
Ham: Goddag det er XXX fra XXX. Jeg ved godt du er sindsyg travl, og får sindsyg mange opkald fra folk der vil sælge dig alt muligt, så ganske kort, må jeg ikke sende dig en mail i stedet for?
Mig: Øhh jo
Ham: Og din mail er xxx@xxx.dk, ik? (Sindsygt ofte har telefonsælgere ikke engang gide checke ens hjemmeside - der er du bare et "nummer")
Mig: Lige præcis
Ham: Jeg får sendt dig en mail med det samme.
Samlet tog samtalen 15 sekunder af min tid.
2 minutter efter fik jeg en mail fra ham. Fordi jeg lige havde snakket med ham, var den frisk ind mente, så jeg skimmede den lige - for jeg var da lidt nysgerrig over hvad han ville sælge mig.
Forskellige ting der fangede min interesse, som gjorde at det fangede min interesse.
- Man kunne se at han havde undersøgt min hjemmeside, og havde klare referencer til ting på min side (Dvs. ikke direkte en standardmail).
- Han havde priser i sin mail (Hvis jeg ikke kan se hvad ting koster, så er jeg ligeglad - har en gang brugt flere timer på en sælger, for til sidst at få et beløb der var 20-30 gange højere end det jeg forventede)
- Til slut skrev han, at han at hvis jeg ønskede yderligere info, så skulle jeg være velkommen til at kontakte dem. Derudover fik jeg et link til deres hjemmeside, samt et gæstelogin, så jeg kunne logge ind og se prisen på alle deres produkter.
Nu begyndte jeg aldrig at handle med dem, da deres produkter ikke lå 100% inden for mit "område", men især det med gæsteloginet var et godt touch - man blev sku lidt nysgerrig og ville ind og se hvad de kunne tilbyde.