Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For og imod typo3?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle Amino'er.

Jeg står og skal til at hjælpe en kunde med at forbedre dennes website. Websitet er pt bygget i typo3 men jeg tænker på at smide det over i wordpress.

Er der nogen der kan argumenterer for og imod? Jeg spørger her fordi jeg ikke kender typo3.

// Bo

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:36

Hej Bo,

Jeg tror det er mere et spørgsmål om smag og behag. Generelt er Wordpress bygget som et blogging værktøj, og senere udviddet til et cms, hvorimod Typo3 er bygget som CMS til corporate sider. På www.cmsmatrix.org kan du sammenligne features for de forskellige cms'er.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 15:37

Om det ene er mere rigtigt end det andet kommer nok mest an på om der er udviklet specielle moduler på det nuværende TYPO3 site, som ikke sådan lige kan "overføres" til WordPress.

Og hvad med dem der redigerer siden i dag, er de villige til at skifte system og lære et nyt system at kende.

Men hvis du skal udvikle hjemmesiden, og kender WP bedre en TYPO3, så har du jo næsten givet svaret på forhånd.

Begge systemer kan stort set det hele, så det må mere være et spørgsmål om hvilke krav der er til selve opgaven. Smile

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 15:44

Elsker bare de svar man får herinde, de er altid brugbare :D

Tak for svarene drenge. Men har typo3 lige så mange moduler tilgængelige som wordpress?

// Bo

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 15:46

Det er nemmere at give dig et brugbart svar hvis du kan fortælle lidt mere om hvad du har brug for. Smile

Begge systemer har masser af brugbare moduler der kan tilknyttes.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 15:50

Ville jeg gerne, men i virkeligheden tror jeg bare der skal redesignes og arbejde med usability, har ikke fået så meget indsigt i sagen endnu, men skal til møde på osndag, vil bare gerne forberede mig så godt som muligt på mødet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:52

Begge systemer er gode cms'er ligesom f.eks joomla, drupal, umbraco m.v.

Det er også lidt svært at sige om du vil blive mest tilfreds med at køre i f.eks Audi eller en Mercedes.

Alt i alt kommer det an på hvilket system du føler dig mest tryg ved at bruge.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:53

Bo Gunnarson:
Er der nogen der kan argumenterer for og imod? Jeg spørger her fordi jeg ikke kender typo3.

Har du snakket med kunden om dette? Hvem skal betale for at du smider det hele over i Wordpress?

Hvad (ud over at du ikke kender Typo3) er årsagen til at det skal over i Wordpress?

At skifte system fra A til B er ikke noget man lige gør - det er en process der kan tage tid og koste penge. Hvad nu hvis det der er nu ikke findes i det andet system?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)