Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man se hvilken navneserver der svarer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at flytte domæner, har foretaget redelegering, flyttet (duplikeret) installation mv. - men kan man se hvilken server der pt. svarer? - altså kører jeg på det nye eller gamle uden at manuelt skulle lægge filer op på begge webhoteller og få ind på siden.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:26

Du pinger websitet - så kan du se hvilken server's IP dit opslag returnerer (husk på, at det er individuelt hvor hurtigt redelegeringen kommer ud pga. caching etc.).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 24. Oct 07
Skrevet kl. 17:30

Tak - vil det hjælpe at rydde eks. cachen i wordpress eller er der andet man kan gøre for at tilskynde processen? 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:30

Du kan flushe din lokale DNS cache.

Ellers kan du benytte en hurtigere DNS server (f.eks. Google DNS eller OpenDNS).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 17:35

Hej Anders,

Det kan du godt. Prøv denne service NSLOOKUP og angiv f.eks. Google's DNS server 8.8.8.8 eller OpenDNS's server 208.67.222.222, samt dit domæne.
Vælg "ANY (Any type)" i query.

Så bør du kunne se det. Det er vigtigt at du angiver en DNS server, som med stor sikkerhed ikke har forespurgt på dit domæne inden for de sidste 24 timer, da informationen ellers kan være cachet.

Et godt råd inden flytning af domæne, hvis det kan lade sig gøre, så sæt TTL (Time To Live) tiden ned for de enkelte DNS records der er oprettet for domænet. Det gør at informationen bliver cachet kortere tid og rettelser slår hurtigere igennem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)