Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt momsordningen og salg uden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle på amino

jeg ved ikke om jeg har et yderst dumt spørgsmål når jeg nu spørger jer alle om følgende:

Hvis jeg gør brug af brugt momsordningen med uden for EU. så jeg har vel ingen salgsmoms?`da jeg 1 sælger varer der allerede er betalt moms af en gang(brugte varer) + sælger til lande uden for EU så har jeg, vel ingen salgsmoms!? Hvordan skal jeg indberette dette til skat?

Jeg har ingen Salgsmoms (udgående moms) så skal jeg så bare skrive "0" ?'

Hvordan opgiver jeg mine ikke momspligtige salg til skat?

kh

Villan Pedersen

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 00:34

Er du på kvartalvis indberetning? I så fald er fristen først d. 10/5.

Til dit spørgsmål - Jeg ved det ikke, men der er mange gode revisorer på Amino, og der kommer sikkert én forbi og svare dig. 

Jeg har iøvrigt ændret overskriften fra: Momsindberetning om 2 dage - Hurtig hjælp søges (:

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:41

Hej Villan,

Først af alt... Slå koldt vand i blodet... hvis du angiver pr. kvartal, så har du 1 måned + 2 dage inden sidste frist. Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1868523

Wink

VillanP:

Hvis jeg gør brug af brugt momsordningen med uden for EU. så jeg har vel ingen salgsmoms?

Du skal ikke tillægge moms ved salg udenfor EU. Om du sælger brugt eller nyt gør ingen forskel.

VillanP:

Hvordan opgiver jeg mine ikke momspligtige salg til skat?

Hvis du eksporterer varer udenfor EU, så skal du registreres som eksportør, og du skal kunne bevise, at du har sendt varerne ud af EU.

Du skal også angive dit salg på momsangivelsen i Rubrik C.

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:06

Martin E. Jensen

1000 tak for svar!! god hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)