Jeg er ny her, så ved ikke rigtigt, om jeg kan stille det her spørgsmål .
Jegvilgerne opretteen hjemmeside foren "berømt" personfra Danmark. Lados sigehendes fuldenavn erDerpinaDerpinDerpiDerp,så vil jegkøbedomænet www.DerpinaDerpinDerpiDerp.dk.Er detlovligt? Fordi jeg vil ikke lave enfanhjemmeside,jegvillaveen hjemmesidemed oplysninger omhende. Så mitspørgsmål er: Kan jeg opretteen hjemmeside forhende udenhendestilladelse? Hvis ja, kanjegsåskrivehvad jeg vilom hende påmin hjemmeside?
Hvis jeg ikke kan nogle af delen, kan jeg så lave en fan side og skrive hvad jeg vil om hende?
Jeg vil gerne sige 'tænkstort' lidt imod - undskyld..
Hvis du eksempelvis godt kan lide Nicklas Bendtner, og tænker på at købe det domæne, må du selvfølgelig godt købe det. Der er flere i verden der hedder Nicklas Bendtner, end lige den real-nicklas bendtner.
Jeg vil mene at blot du skriver et par steder at du ikke er den person som du laver en fanside om, så er det helt i orden.
Jeg har endda selv lavet en slags fanside. Den er ikke officiel endnu, da den slet ikke er klar - by the way - Nicklas bendtner!
Mange tak for begge svarene nu bliver jeg helt i tvivl.
Hvis jeg nu ikke har tænkt mig at tjene penge på siden, og jeg skriver i f.eks. i headeren på siden at jeg det ikke er en officiel side, må jeg så godt lave siden med oplysninger og informationer?
f.eks. hvis det var om nicklas bendtner, så kunne jeg skrive kommende kampe, alder, spillested osv..?
:) Du behøver da ikke at undskylde, der er ingen der har patent på sandheden.
Ud fra diverse sager og regler jeg har læst, holder jeg dog stadig fast på, at det ikke er tilladt at have intægter i forbindelse med sådanne fans-sider.
Og forresten held og lykke med din hjemmeside Casper. Lad os håbe at jeg tager fejl og du har ret.
Du er i din gode ret til at registrere et hvilket som helst domænenavn du vil, og skrive på sitet hvad du vil. Du står naturligvis til ansvar for dine ytringer, og hvis de ærekrænkende, løgnagtige eller andet, så kan du blive bedt om at fjerne passager eller du kan få en bøde, men overordnet er du i din fulde ret til at publisere, hvad du vil.
Og forresten held og lykke med din hjemmeside Casper. Lad os håbe at jeg tager fejl og du har ret.
Det er selvfølgelig en del punkter man skal overholde, men fordi at der ikke er mere indhold på min side endnu, så gør det ikke særlig meget.
Jeg har fået anbefalinger fra nogle 'høje' personer indenfor Affiliate Marketing & Søgemaskineoptimering, på netop lige dette domæne - så det regner jeg bestemt ikke med.
- Men det kunne være interessant, men en der har konkrete beviser for noget af det..
Da jeg skrev de ovenstående kommentarer var det på baggrund af en sag for et par år siden, jeg ved ikke om der er andre sager om navne og fansider, men jeg kom bare i tanke om den her sag:
Den var spændende at læse, men det virker dog som en forkert beslutning de kom frem til. Jeg synes ikke den paragraf de brugte passede ind eftersom indklagede havde gjort det åbenlyst det var et fansite på forsiden.
Derudover virker det også at strække det lidt at domænet skal overføres til klageren begrundet på at indklagede ikke må benytte det længere.