Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagatelgrænse på 150 euro

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er det korrekt forstået, at man som privatperson kan få tilsendt varer fra ikke EU-lande, uden at skulle betale moms såfremt varens/varernes værdi ikke overstiger 150 euro?

Men at dette kun gælder for private, og at alle virksomheder, skal betale told af varer importeret fra ikke EU-lande, uanset varens/varernes værdi.

/Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 15:56

Jeg mener told, altså:

Hej,

Er det korrekt forstået, at man som privatperson kan få tilsendt varer fra ikke EU-lande, uden at skulle betale told såfremt varens/varernes værdi ikke overstiger 150 euro?

Men at dette kun gælder for private, og at alle virksomheder, skal betale told af varer importeret fra ikke EU-lande, uanset varens/varernes værdi.

/Anders

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:09

Det er ikke 150 Euro. Jeg mener det er omkring 120 Dkr.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:11

Det er sådan her:

Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137524&vId=200341

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 17:31

Hej Remydk

Udover bagatelgrænsen på 150 euro (sat op fra 22 euro tilbage i 2008) vedrører mit spørgsmål om bagatelgrænsen kun gælder for private, eller om den også gælder for erhverv.

Jeg er 99.8% sikker på, at bagatelgrænsen ikke gælder for erhverv, og at alle forsendelse (af de mest almindelige varer) fra ikke EU-lande tillægges told, men ønsker min formodning bekræftet.

/Anders

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 23:50

Jeg skrev på et tidspunkt til SKAT og spurgte om netop dette. Bagatelgrænsen for told er 150 Euro (1150 kr) for både privat og erhverv.

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)