Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optaget på HHX

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I dag hentede jeg et brev i postkassen, som meddelte mig at jeg er kommet ind på HHX i Hillerød. Så nu er jeg klar til at få en ungdomsuddannelse! (Håber dog ikke jeg får brug for den)

Det bliver rart at få nogle fag som fx. virksomheds økonomi, afsætning og innovation, det glæder jeg mig meget til :) Har dog et spørgsmål til dem af jer der går eller har gået på HHX.

Hvad laver man i innovation? Og hvordan lærer de en at blive innovativ?

- Alexander Baandrup Larsen  

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:03

Tillykke med det, det er super fedt at gå på HHX når man har en interesse for iværksætteri og fordi det giver rigtig GOD viden omkring økonomi og strategier.

I innovation skulle vi bla. finde på en ide som selvfølgelig var realistisk og som man kunne fører ud i livet. Evt med en prototype. Vores gruppe tænkte en ide igennem, angående selvopladelige mobiltelefoner ved brug af de teknologier som man bruger i bl.a. Rolex og andre ure.

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:07

Angående hvordan de lærer en at være innovativ vil jeg sige at det hele afhænger af dig som person. Vi brainstormede en del og til sidst var ideen der :) 

Man behøver dog ikke at opfinde den dybe tallerken, i innovation indgår bla. Produktinnovation som går ud på at forbedre nuværende produkter på markedet. Men det kommer i til at hører mere om ;)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:10

Hej Alexander,

Jeg går ikke på innovationslinjen, men så vidt jeg ved indeholder faget både praktiske og teoretiske sider. Du lærer at gå fra idéfasen til et færdig produkt/prototype.

Og så har jeg også hørt at du lærer en del om at tage højde for samfundsudviklingen og den slags :-)

Men du kan roligt glæde dig, det er rigtig fedt!

Jeg går selv på en linje kaldet strategi og mennesker, som har en masse med ledelse og organisation at gøre, det er mere på det menneskelige plan og psykologi er også et studieretningsfag :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:16

Hej Mark og Kasper 

Tak for jeres svar :) Det lyder lovende! Jeg glæder mig til at få 3 gode år på HHX

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:05

Fedt! Mange gange tillykke :-)

Jeg fik ikke så meget ud af HHX men der er dog enkelte fag som er meget brugbare..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 12:15

Hej Alexander. Stort tilykke med at optagelsen. Først og fremmest vil jeg blot sige, at det langt fra er alt hvad du lære på HHX, der er lige brugbart.. og sjovt for den sags skyld, men lad det nu ikke skræmme dig.

I faget innovation arbejder du med din kreativitet, idéudvikling, caseopgaver osv. Det er i dette fag du skal kombinere hvad du lære i fag som afsætning og virksomhedsøkonomi, og bruge dem til at stable en "mental virksomhed" på benene, hvis du forstår? :-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:25

Forstår :) Regner til gengæld med at bruge noget af den viden jeg har fået her på Amino :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:46

Da jeg var ude og undervise en htx-klasse en dag, så havde de i grupper udarbejdet et produkt, som de skulle undersøge i dybden.. budget, markedsføring osv.

Det virkede rigtig spændende :-) ! 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 12:51

Fedt Alexander !

Jeg går selv på HTX pga. fagene herude, men jeg har venner som går over på HHX og de er sku meget glade for det, så jeg kan ikke se hvorfor du ikke også skulle blive glad for det ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)