Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ifbm opstart af enkeltmandsfirma HJÆLP..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et fuldtidsjob hvor jeg har en bruttoløn på cirka 20.000/ måneden og en personfradrag på cirka 5800,- ..

Jeg vil nu opstarte en enkeltmandsvirksomhed, og vil hermed høre om firmaet vil påvirke mit personfradrag Altså vil min personfradrag falde x antal kroner, så jeg får udbetalt mindre eller har den slet ingen påvirkning?

Desuden ved jeg at man skal betale B-skat, og hvis jeg har forstået korrekt er dette en forskudsskat man skal betale af det beløb man forventer at have i overskud i løbet af året..

Så hvis man forventer et underskud, så angiver man bare det? Selvfølgelig kan man risikere at betale meget i slutningen af året hvis man så har haft et større overskud.

Har man mulighed for at ændre b-skatten i løbet af året, hvis man opdager at man forventer ens overskud skal være større eller mindre..?

Er der andre udgifter ved opstart af en enkeltmandsvirksomhed???

Håber nogen kan hjælpe, da jeg har en begrænset tid til at starte mit firma op..

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 141
Fra  B2Bgolf Skrevet kl. 14:58

Hej Onelo

Du har mulighed for at ændre din B-skat i løbet af året, som du nævner er det en forskudsskat der skal betales 10 gange om året.

Du spørger om der er andre udgifter ved opstart af enkeltmandsvirksomhed!? Det afhænger jo af hvad din virksomhed laver. Nogle udgifter er nødvendige for visse virksomheder, men ikke nødvendige for andre.

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 15:13

Ok, men hvad med personfradraget? Bliver den ændret hvis man opstarter sit firma? Altså den ligger på de 5800 nu, vil den så komme ned .. Til fx 4000 eller vil den ligge på samme niveau??

Håber en kan hjælpe ..

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 00:30

Bliver personfradraget påvirket??

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:51

Dit personlige fradrag påvirkes ikke umiddelbart af, at du starter virksomhed. Altså du mister ikke noget, fordi du starter virksomhed.

Du får endda yderligere muligheder for fradrag i din virksomhed, så der er nok nærmest tale om, at du får et større fradrag, end du er vant til.

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:09

Hvis du ikke får overskud kan du muligvis ikke fratrække alle udgifterne

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648476&vId=0

>>Kommer din virksomhed aldrig i gang, kan du derimod ikke få fradrag for startudgifterne og må så senere regulere din skat for de fradrag, du har fået.

Vær opmærksom på, at der er forskel på etableringsudgifter og driftsudgifter, og du kan ikke trække udgifter til driften fra, før virksomheden er startet.<<

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 17:22

Som en anden også har skrevet, så påvirkes dit fradrag ikke umiddelbart, MEN SKAT kan dog godt indeholde din forventede b-skat i din virksomhed i din betaling på a-skat. Se f.eks. her https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/Skat/de-forskellige-skatter-og-bidrag/Sider/indkomstskatter.aspx?

Så på den måde kan du godt risikere, at dit personfradrag ændrer sig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)