Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cd skiver går snart i graven.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra horsens
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 39
Fra  RAS CREATOR Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Musik cd - dvd brænde cd og dvd film cd, er snart fortid.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:46

Ok

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 11:51

Den havde jeg ikke set komme..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke på, at CD'er snart forsvinder helt. Langt fra. Der er stadig mange, der gerne vil eje den fysiske version med cover-art, tekster, fotos og information om musikere, etc. CD'er bliver utvivlsomt mere niche-præget, men jeg tør vædde på, at CD'er ikke forsvinder.

Bare se på vinylplader. Hvem havde troet, at de nogensinde ville få et comeback? :-). Der er dukket en del vinylplade-butikker op de sidste 3-4 år, og Fona 2000 i København har fået sin egen, ret omfangsrige vinylplade-afdeling. Faktisk er det sådan, at langt de fleste nye udgivelser i dag udgives både som CD, MP3 og vinylplade. Og det samme gælder genudgivelser af alle de gamle klassikere! :-)

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er stadig mange, der gerne vil eje den fysiske version med cover-art, tekster, fotos og information om musikere, etc.

Ja, lige præcis - I hvert fald mig. Og så er der jo igen blomstret et salg af vinyl LP'er op.

(Det irriterer mig i øvrigt, at TV2 nedgør rulleteksterne efter en film, så man ikke får info om musik o.lign. med)

Mvh. John.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15

TT Tekstforfatter:

Jeg tror ikke på, at CD'er snart forsvinder helt.

Jeg tror heller ikke, at CD'ernes forsvinden er lige om hjørnet.

Til gengæld tror jeg, at CD'ernes største trussel kommer fra CD'erne selv! Fordi de er lavet af plast-materialer, ændrer de sig med tiden, og det igen betyder, at CD- og DVD-drev ikke kan læse dem.

Det har jeg selv oplevet adskillige gange med gamle data-backups, som er blevet ulæselige, og det får selvfølgelig een til at kigge efter alternativer.

Jeg er enig med Thomas i det med det fysiske: Det er en god følelse at have en "dims" at holde i hånden. Måske erstattes CD'er af andre medier; det kunne være en stor størrelse Compact Flash eller SD eller... 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:22

Poul Madsen:
Til gengæld tror jeg, at CD'ernes største trussel kommer fra CD'erne selv! Fordi de er lavet af plast-materialer, ændrer de sig med tiden, og det igen betyder, at CD- og DVD-drev ikke kan læse dem.

Kan du uddybe det ? da jeg har cd`er som er over 20 år gamle og de bliver spillet fint selv på en billig cdafspiller :-)

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:22

Jeg synes også, at det er en rar fornemmelse at stå med skiven i hånden, ligesom med trykte bøger fremfor e-bøger. Det var selvfølgelig endnu bedre med vinyl, men det får måske også en lille renæssance.

Business coach

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Mads A.:

Poul Madsen:

Kan du uddybe det ?

Støbt plast er meget temperatur-påvirkeligt og ændrer struktur. Jeg tror ikke, at det handler om filmen, der brændes inde i CD'en, men mere den udenomliggende plast.

Prøv at rette en hårtørrer eller tændt lighter eller anden varmekilde hen mod en kop/krus af tynd plast. Nogle plast-typer kan heller ikke lide hård frost. Jeg har som sagt oplevet ulæselige CD'er adskillige gange, og det har været hjemmebrændte CD'er. Jeg kan ikke huske, om jeg har oplevet det med musik-CD'er, som man køber i en forretning.

Jeg skal selvfølgelig heller ikke afvise, at CD-drevene slides mekanisk, så de ikke rammer sporet, men det har jeg kun oplevet det med enkelte CD-drev, som sidder i computere.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:44

Nu bliver mine cd`er opbevaret ved stuetemp. hele tiden så det kan jeg ikke svare på.

Men min tiltro til kvaliteten af både brændte cd`er og computer drev ligger på et meget lille plan.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)