Er der nogen der kan give et hurtigt overblik hvad man skal have styr på, når man skifter udbyder af webhotel? Jeg har idag et webhotel og et enkelt domæne hos UnoEuro samt et webhotel med 8 domæner, subdomæner, diverse mailadresser og databaser hos Surftown. Jeg vil gerne have det hele over til Meebox. Jeg har idag overført det ene domæne fra Unoeuro til Meebox. Så langt så godt. Men: 1: Hvad med mailadresser? Skal jeg bare oprette de samme mailadresser hos Meebox? Altså hvis jeg har info@Mit-Site.dk nu - skal jeg så bare oprette samme adresse forfra hos Meebox? 2: Hvordan overfører jeg nemmest siderne - som er installeret i Wordpress - fra den gamle udbyder til den nye? (jeg har lavet backup/eksport af alle MySQL-databaserne) 3: Er der andre ting jeg skal være opmærksom på - og som evt. skal gøres manuelt? (jeg har valgt, at Meebox opdaterer DNS serverne) |
Du KAN i hvert fald godt nøjes med at oprette mailadresserne på det nye webhotel, og så vil de begynde at modtage mails når din MX Records og DNS-indstillinger opdateres. Jeg ved ikke om der findes en smartere/hurtigere/sikrere måde at gøre det på.
Når du skal flytte dine WordPress sites, vil jeg anbefale Backupbuddy. Det gør det super nemt at migrere websites, hvor både filer og database føres med over. Den laver én samlet fil, som du kan uploade via FTP til den nye server, og tilgå denne via din browser. Du følger blot guiden, og i løbet af få minutter vil du have lavet en komplet kopi af dit gamle site - ikke noget med at skulle lave import/eksports af mysql-filer eller den slags.