Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger info om projektstyringsmodeller

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg søger noget info/artikler om diverse projektstyringsmodeller man kan anvende til diverse projekter.

Er der nogen som kender til links omhandlende dette, vil det være super.

Mvh

Claus

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 15:49
Jeg prøver lige at vende spørgsmålet lidt.

Er der nogen som har praktisk erfaring med systemer/værktøjer til projektstyring i mindre eller mellemstore virksomheder?

Mvh

Claus

Fra KBH
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:29
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:43
Et alternativ til basecamp kan være activeCollab, der dog stadig er i beta. Blev opmærksom på den i går og har ikke haft lejlighed til at teste den igennem.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:52
På model siden, findes Prince2 som oprindeligt er udviklet af det engelske handelsministerium. Metoden kan virke meget omfattende, men det er muligt at fravælge elementer, så den passer til mindre og mellemstore virksomheder.

Du kan læse mere på http://www.prince2.com/. Der er iøvrigt danske virksomheder som afholder certificeringsforløb i metoden.

Det element jeg personligt holder mest af, er dens konstante fokus på "business casen", der hjælper til at sikre projektets forretningsmæssige værdi eller sørger for at projektet bliver aflivet.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 07:52
Når du skriver projektstyringsmodeller, mener du så værktøjer som der er kommet et par links til, eller frameworks hvor Lundsby her nævner Prince2 - Eller er det hele linien? Taler vi IT projektstyring kommer der nogle helt andre modeller i spil.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Tilmeldt 1. Sep 06
Skrevet kl. 11:05
Hej alle,

Tak for input. Jeg mente fra starten af egentlige modeller, men for at gøre det mere håndgribeligt spurgte jeg efterfølgende til værktøjer. Det er modeller til relativt små IT-projekter, jeg specifikt sigter efter.

Mvh

Claus

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:25
Prøv at se Københavns Universitets projekthåndbog - http://www.ku.dk/projekthaandbog/

under linket: Fasemodellen - hvor du kan finde de enkelte faser specifikt til it-projekter.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Jeg sad for nylig i nøjagtig samme situation som dig. Endda i samme branche!

Gennem mit gamle job i Motorola fik jeg kendskab til Primavera som er et ganske fortræffeligt projektstyringsværktøj med alt hvad det indebærer. Systemet er i sig selv ret dyrt, men hvis man holder det op mod MS Project (min arvefjende fra studietiden!) så kan det sagtens betale sig at investere i da det indeholder en gennemskuelig webbaseret tidsregistrering. Endvidere skal det siges at det oprindeligt er udviklet til netop at styre IT-projekter både af stort og småt omfang.

Mvh

Leise

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)