Hej Aminoer Jeg er i gang med at starte en webshop op, hvor jeg bl.a. får importeret fra Asien. Da cif Aarhus er langt billigere end Express ønsker jeg her i starten at benytte mig af dette. Det er her mit spørgsmål kommer. Når varen er ankommet til Aarhus havn, hvordan ved jeg så hvor og hvornår jeg skal hente den? Desuden vil jeg godt høre om nogle med lignende erfaring har problemer med lang ventetid i tolden eller andre problemer der er værd at vide. Ser frem til at høre jeres gode råd/erfaringer. / Jakob |
Man plejer vel automatisk at få besked fra shippingfirmaet, hvor de så beder om de papirer, som de skal bruge for at indfortolde ens ting.
Men jeg har dog, både ved shipping til Thailand og modsat vej, hørt om folk, der har oplevet problemer i et eller andet omfang, fordi shippingfirmaet eller agenten leverer en dårlig service - eller fordi man har fravalgt en service.
Da jeg selv flyttede til Thailand, da proppede jeg bare mine ting i 20 flyttekasser med mit navn på, men selv her blev vi da oplyst om ankomst, men så startede problemer, fordi der ikke var pakkelister, og fordi de ville have importskat og meget andet, da jeg ikke havde arbejdstilladelse.
Men det endte sjovt nok med at blive en meget billig løsning, altså billigere end med professionel hjælp. Dog vil jeg ikke anbefale denne fremgangsmåde. og slet ikke til Danmark.
Hilsen, Robert