Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cif Aarhus (Fragt fra Asien)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at starte en webshop op, hvor jeg bl.a. får importeret fra Asien.

Da cif Aarhus er langt billigere end Express ønsker jeg her i starten at benytte mig af dette.

Det er her mit spørgsmål kommer. Når varen er ankommet til Aarhus havn, hvordan ved jeg så hvor og hvornår jeg skal hente den?

Desuden vil jeg godt høre om nogle med lignende erfaring har problemer med lang ventetid i tolden eller andre problemer der er værd at vide.

Ser frem til at høre jeres gode råd/erfaringer.

/ Jakob

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:47

Man plejer vel automatisk at få besked fra shippingfirmaet, hvor de så beder om de papirer, som de skal bruge for at indfortolde ens ting.

Men jeg har dog, både ved shipping til Thailand og modsat vej, hørt om folk, der har oplevet problemer i et eller andet omfang, fordi shippingfirmaet eller agenten leverer en dårlig service - eller fordi man har fravalgt en service.

Da jeg selv flyttede til Thailand, da proppede jeg bare mine ting i 20 flyttekasser med mit navn på, men selv her blev vi da oplyst om ankomst, men så startede problemer, fordi der ikke var pakkelister, og fordi de ville have importskat og meget andet, da jeg ikke havde arbejdstilladelse.

Men det endte sjovt nok med at blive en meget billig løsning, altså billigere end med professionel hjælp. Dog vil jeg ikke anbefale denne fremgangsmåde. og slet ikke til Danmark.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:45

Hej Jakob,

Du burde blive kontaktet af en udleveringsagent/speditør omkring de lokale forhold, såsom fortoldning og levering et stykke tid før godset ankommer til Danmark.

Du bør som udgangspunkt modtage et originalt Bill og Lading (transportdokumentet) fra din leverandør (kan dog sendes på seaway bill / express BL, hvor org. bill og lading ej behøves - eller frigives under transporten per telex). Det skal du endorsere (underskrive og stemple på forsiden. Bemærk forsiden er den side, hvor aftalen står - ikke transportinstruktionerne) og sende til udleveringsagenten sammen med kopi af faktura og pakkeliste.

Detaljer omkring udlevering afhænger helt af, hvem der står for transporten.

Ventetid i tolden sker somregel kun, hvis der er problemer omkring infortoldningen. Det kan dog også ske mere tilfældigt eller hvis toldvæsenet ønsker at se nærmere på en bestemt varegruppe, leverandør eller lignende. Med andre ord - sørg for at dine papirer er iorden og tydeligt angiver hvilket gods der er tale om.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:33

Vi sender B/L med stemplet "surrendered" til Danmark per email. Og så igen per email en kvittering for "betalt".

Ingen problemer. Danmark er et nemt land.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:09

Tak for svarerne:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)