Hej jeg er i gang med at få lavet en hjemmeside, og vil lige hører om der er en lovgivning om hvornår projekter skal betales, da projektet startede betalte jeg halvdelen, men nu efter store forsinkelser og hjemmesiden ikke er færdig endnu har jeg modtaget den sidste regning, den skulle betales d 21/3 men fik den lavet om til den 1/4 så hjemmesiden kunne nå at blive færdig, men det er ikke sket endnu, og nu siger han at den skal betales inden den 10/4 ellers kommer er gebyr på kan han dette, når projektet ikke er færdigt...?
Hvis der er aftalt at den sidste halvdel skal falde når siden ligger færdig så skal du jo først betale der.
Men da udvikleren jo er skyld i forsinkelsen mener jeg ikke han kan afkræve betaling. Det er efter min mening umoralsk.
Det kommer an på aftalen som i indgik før start af projektet. For du blev vel lovet et færdigt produkt til en dato. Hvis udvikleren ikke overholder dette er det dig der kan gøre krav.
Du skal skriftligt gøre indsigelse mod opkrævningen. Den skal indeholde dit argument om hvorfor du ikke mener at du skal betale fakturaen. Og i dit tilfælde er varen jo ikke leveret som lovet og derfor er du heller ikke berettigtet til at betale.
Jeg syntes dog for god ordens skyld og for at holde dialogen igang, skal du gøre opmærksom at du agter at betale det resterende når hjemmesiden er færdig i henhold til aftalte, alle koder og diverse dokumenter omkring hjemmesiden er leveret.
Håber du kan bruge det det var sådan jeg ville gøre det.
Lars
Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder