Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med integreret webbutik og CMS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino’er – Er der nogen der kan dele nogle erfaringer omkring integration af webbutik og CMS? Det jeg er ude efter er nogle ’best-practices’ = gode eksempler samt råd og erfaringer omkring valg af løsning?

Baggrunden for mit spørgsmål er at jeg gennem længere tid har undersøgt markedet for butiksløsninger og CMS, da jeg skal i gang med en webbutik. Sammen med webbutikken vil jeg have mulighed for at lægge artikler op, nyheder, referencer til andre steder på nettet og på sigt også debatforum mv. – i princippet en portalløsning og en butiksløsning som bliver integreret.

Jeg er kommet til den konklusion at mit behov i starten kan dækkes af standard funktionalitet og derfor er mit valg næsten endt med en Scannet butiksløsning og deres Webpublisher CMS. Udgangspunktet vil så være at bruge denne løsning til at komme i gang og få testet konceptet af uden at brænde en masse kroner af. Hvis konceptet ’flyver’ vil jeg senere investere i en mere avanceret løsning, hvor jeg desuden vil have gjort mig nogle erfaringer som kan indarbejdes i løsningen.

Ser frem til at høre fra jer!!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:15
En løsningsmodel kunne også være oscommercen, den kan nemt få integreret artikelsystemm informationssystem etc. faktisk en form for CMS på alt det tekst der er i shoppen.
Derudover, med lidt ekstra arbejde, kan man også godt få et forum til at spille sammen.

Jeg har desværre ikke erfaring med at sætte de 2 scannetløsninger sammen, men det har andre sikkert.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:39
Jeg har selv været i gang med at rode rundt med Joomla, som er et open source CMS, og der findes en masse exstensions til det, deriblandt også flere webshops og forums... og du kan styre artikler, nyheder, billeder og meget andet... for mig ser det ud som om, at du har uanede mængder af ekstra-materiale... det eneste der er ved det, er at det kan tage en hulens masse tid at sætte sig ind i, da der er rigtig mange forskellige... og det hele skal rettes til manuelt (rent visuelt mener jeg, ikke kodning, bare rolig, er jeg ikke stødt på endnu i hvert fald, ikke andet end css og en smule html <h1> og ting..)....

Jeg har endnu ikke rodet med webshop på Joomla, da jeg ikke sælger noget endnu konkret endnu, men det er næste skridt...

Joomla findes på joomla.org og de har også et rigtig godt forum, endda også et dansk et, og de er rigtig venlige derinde har jeg oplevet...

Mvh Brian Brandt

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:05
Hej,

Jeg tilbyder et CMS og har lige færdigudviklet en shop til systemet, som pt. er under test.
Ønsker du at teste systemet er du velkommen til at kontakte mig.

hvm@accessit.dk (fremtil kl. 14 fredag og igen fra tirsdag morgen) ellers ring på mobilen 27 111 114.

Venlig hilsen

Henrik Meyer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)