Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. salg af internet virksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Mr. Amino selv siger at man skal fokusere, så derfor har vi valgt at sælge www.monsterbilligt.dk og jeg er nu i den lykkelige situation at jeg har fået en del tilbud på www.monsterbilligt.dk. Det er jo fint, men så kommer jo alt det praktiske halløj som skal sikre at jeg ikke lover mere end jeg kan holde og at jeg rent faktisk modtager betaling og især at jeg ikke ender med at blive snydt etc.

Hvilke overvejelser skal man gøre sig?

Her er lidt info om salget:

1) det er salg af en internet shop www.monsterbilligt.dk

2) shoppen sælges som den er - køber står for evt. migrering backup og så videre (efter betaling)

3) Køber køber sideløbende mine varer til 50% af salgspriserne i shoppen. (evt. delvist - køber tager besvær med returvarer mv. for nye salg)

4) Shoppen er hostet hos surftown med betalingsmodul etc.

5) Køber får kontakt informationer til leverandører.

Spørgsmål

* Er der nogle der har et skriv man kan benytte så der ikke opstår tvister? Kan man lave noget ala købt som beset? En almindelig faktura på salg af shoppen er det nok?

* Skal jeg have en advokat involveret?

* Skal jeg overdrage hele webhotellet til den køber, eller blot bede ham tage en backup og så slette hele baduljen efterfølgende?

* Er der nogle herinde der har solgt sin shop til andre?
* Hvordan sikrer man sig bedst muligt at det ikke er en skurk man får solgt til?

Er det bedste ikke at sætte sig sammen med køber og viser ham shop, admin etc - uden login og passwords etc. Når køber har betalt for sitet, slettes betalingsaftale nummer, han får login og password til webhotellet og kan så gøre hvad det passer ham. Herefter er det købers ansvar hvis han får lavet ged i noget af det.

Tak for hjælpen

Mvh

Johan

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Helt korrekt. For din egen skyld... du skal have en advokat ind over.

Jeg har selv solgt min halvdel af en virksomhed sidste år, og her lå den primære aktivitet i en webshop.

Men, men, men... jeg ved jo selvfølgelig ikke hvilken prisklasse og under hvilke omstændigheder vi taler om mht din shop.

Men jeg har en del erfaring mht, at jeg selv har solgt en velfungerende virksomhed :)

Mvh

Simon

PS. Kan du ikk'' lige skrive til mig, hvad det er din shop cirka koster ? :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)