Er der patent på tegnefigurer? Kan man trykke t-shirts med dem på, og sælge dem??
Tilmeldt 3. Apr 12
multorres
Skrevet
03-04-2012 kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej med jer!
Kan man trykke t-shirts med tegnefigurer på, og sælge dem lovligt? Er der patent på dem, eller hvordan ser det ud? :)
Håber I kan hjælpe mig :-)
Svar
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Hej med jer!
Kan man trykke t-shirts med tegnefigurer på, og sælge dem lovligt? Er der patent på dem, eller hvordan ser det ud? :)
Håber I kan hjælpe mig :-)
Hej Multorres, Nu ved jeg ikke hvad du mener med tegnefigurer på? Mener du tegneseriesfigur m.v. som f.eks. Batman, Svampebob firkant ? Hvis ja, så er der virksomheder som har rettigheder til at producere t-shirt m.v. og derfor vil det ikke være muligt for dig, at producere det selv.
Svar
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Tilmeldt 22. Jun 10
Hejsa
Der er rettigheder på de fleste kommercialle tegneseriefigurer, så det vil ikke være lovligt at trykke dem. Men hvorfor laver du ikke dine egne?
Du kan få en til at tegne dem for dig, således at du har brugsrettighederne.
Der er rigtig mange dygtige tegnere, kunstnere og lign. som kunne hjælpe dig på vej.
Bedste hilsner
Jakob
Svar
Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Tjenester.dk
Skrevet
03-04-2012 kl. 21:01
Svar
Hej
Ja de rer patent pa alle tegnefigure
men du kan stadig trykke dem hvis du blot betaler licens for at bruge dem
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Søren fra Artmanadventures.dk kan hjælpe dig der - han er sindsygt dygtig og fair med priserne. Jeg har fået lavet flere forskellige ting hos ham i tidens løb og det spiller max. Du får fuld copyright på alt han laver til dig.
Svar
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Tilmeldt 3. Apr 12
multorres
Skrevet
03-04-2012 kl. 23:57
Svar
Tak for jeres svar, det er fedt I kommer med gode alternativer :-)
Det er Garfields Teddy Bear - Pooky eller Pookie, hvad den nu hedder. Er der også patent på den, tror I? Kan man evt. finde ud af det, på en eller anden måde?
Mht. Artman Adventures, hvilken prisklasse snakker vi, for at få tegnet en figur? :-)
Svar