En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for hvor stor et antal enheder den enkelte kunde må købe af en bestemt vare og der må ikke nægtes salg til bestmte aftagere
Hvordan kan bilka så i en hustands omdelt reklame med tilbud på en kasse Blandet sodavand
med teksten " tilbudet gælder kun de første 3 kasser, den 4. er til normal pris"
Er der et smuthul i loven?
Eller skal jeg tage bogen med næste gang jeg går på tilbud og bare fylde varevognen?
det er lovligt fordi du kan blive ved med at gå ind og købe optil den mængde der står der. kan ikke lige huske nummeret på dommen, men der har været en retssag om det.
En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for hvor stor et antal enheder den enkelte kunde må købe af en bestemt vare og der må ikke nægtes salg til bestmte aftagere
Hvordan kan bilka så i en hustands omdelt reklame med tilbud på en kasse Blandet sodavand
med teksten '' tilbudet gælder kun de første 3 kasser, den 4. er til normal pris''
Jeg mener, at når det gælder tilbudsvarer, så er der vist en særregel....
En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for hvor stor et antal enheder den enkelte kunde må købe af en bestemt vare og der må ikke nægtes salg til bestmte aftagere
Hvordan kan bilka så i en hustands omdelt reklame med tilbud på en kasse Blandet sodavand
med teksten '' tilbudet gælder kun de første 3 kasser, den 4. er til normal pris''
Hvis man nu skal være helt firkantet, og det skal man i dette tilfælde, så nægter Bilka dig jo ikke at købe mere end 3 kasser, hvis du vil købe 10 kasser, så gør du bare det, de sidste 7 kasser er jo bare til normalpris.
På den måde, har de ikke sat en begrænsning på det antal du må købe og de har jo ikke nægtet dig at købe og så er markedsføringsloven vel overholdt?
Dato: 24-05-2007 08:44:25 Forfatter: Michael Oxkjær
Hvis man nu skal være helt firkantet, og det skal man i dette tilfælde, så nægter Bilka dig jo ikke at købe mere end 3 kasser, hvis du vil købe 10 kasser, så gør du bare det, de sidste 7 kasser er jo bare til normalpris.
På den måde, har de ikke sat en begrænsning på det antal du må købe og de har jo ikke nægtet dig at købe og så er markedsføringsloven vel overholdt?
Som Martin og Janus siger, så er der fældet dom på området. Det er fuldstændig lovligt, at sætte en grænse for hvor mange varer, der max kan købes til tilbudsprisen per kunde. Og som Michael gør opmærksom på, forbyder de dig jo ikke nogen at købe flere - bare til normapris.
som sagt kan de ikke stoppe dig i at benytte det samme tilbud 100 gange, så længe du bare hver gang du går til kassen max har fx de 3 kasser med... Det var derfor de vandt dommen, fordi de ikke begrænsede dig der, men kun pr omgang.