Jeg er lige blevet moms registreret og modtog mit CVR i dag.
.
Jeg står i et lille dilemma.
Jeg har nemlig over 30.000 kr samlet som jeg venter på at få udbetalt fra Euroads, Buzzamedia og GoviralNetwork. Skal jeg både betale moms og skat af disse udbetalinger, eller bare skat?
.
Buzzamedia og GoviralNetwork betaler gennem Paypal (Luxembourg).
Gør dig selv en tjeneste og få en bogholder/revisor så du ikke skal bekymre dig om alt det der. Jeg mener alt over 50000 kr pr. år skal der betales moms af. Hvis du er tilmeldt affiliate netværkene med CVR får du automatisk moms oveni din udbetaling.
Jeg har snakket med et par revisorer og de kender ikke så meget til Affiliate Marketing og moms.
Euroads gider slet ikke at svare på mit spørgsmål om moms.
Buzzamedia og GoviralNetwork svarer heller ikke.
Det lyder godt nok overraskende, at revisorerne ikke kan besvare dine spørgsmål....
I de fleste tilfælde skal der ikke afregnes moms af indtægterne, men der skal dog angives en "teknisk moms" i relation til indtægterne, som dog vil være omkostningsneutral. D.v.s. den samlet set giver kr. 0.
Det bør virkelig ikke give anledning til større problemer at få dette afklaret.
Gør dig selv en tjeneste og få en bogholder/revisor så du ikke skal bekymre dig om alt det der. Jeg mener alt over 50000 kr pr. år skal der betales moms af. Hvis du er tilmeldt affiliate netværkene med CVR får du automatisk moms oveni din udbetaling.
Hej Erik.
det er forkert.. man skal som momsregistreret betale moms af alt! også de første 50.000 kr. Men selvfølgelig kun hvis beløbet er udbetalt med moms.
Hej Erik.
det er forkert.. man skal som momsregistreret betale moms af alt! også de første 50.000 kr. Men selvfølgelig kun hvis beløbet er udbetalt med moms.
Mvh Tobias.
Ja, jeg blandede det sammen med kravet om at blive momsregistreret.
Jannick..nu har du spurgt og fået mange svar fra mig via PM.
Er du sikker på..du forstår svarene..og er du sikker på, at du stiller dine spørgsmål rigtig.
Affiliate er faktisk er pærenemt område..og burde slet ikke give anledning til alle dine spørgsmål.
MvH
Peter
Hej Peter. Du har også været til en fantastisk hjælp, og har forstået det hele!
Min virksomhed laver rigtig mange ting, både salg, import, affiliate marketing, webdesign og meget mere. Men lige Affiliate Marketing var min revisor i tvivl om, om der skulle betales moms. Bl.a. fordi at Buzzamedia og Goviral betaler via Paypal (Luxembourg)