Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

danske søgeord

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Hvordan ligger landet med danske søgeord? Hvem udbyder den bedste service på hvor mange hits der er på danske søgeord?

Jeg har cirka 30 danske søgeord, som jeg godt kunne tænke mig at vide, hvor mange gange der bliver søgt på google evt. yahoo, så jeg kan vælge 5 - 10 stykker ud.

Kan sådan en liste eventuelt købes...?
og hvad er prisen pr. søgeord ?
Mængderabat ved flere ?
(og hvad er stor mængde søgeord?)

Rimelig upædagogisk indlæg med alle de spørgsmål, da man normalt kun svarer på et enkelt eller to... :-)

Googles adwords traffic estimator er det nærmeste jeg er kommet med en søgning på amino...
https://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandbox
Men det giver en ret ringe oversigt synes jeg.... Jeg har et andet værktøj, men det er kun engelske søgeord...

Hvad bruger I andre, eller er det strengt fortroligt viden ?

Mvh Brian Brandt

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:56

Hej

De søgeord der typisk genererer mest trafik er nok svært at få ud af os professionelle i branchen, man kan godt bruge Googles adwords traffic estimator til at danne sig et indtryk af de søgninger der findes, men det er nok sværere at få lister lagt ud, du skal regne med at de professionelle bruger mange ressourcer på at identificere de søgeord der frekventerer de fleste besøg, vi bruger typisk logfilsanalyser til denne proces for at sammensætte brugerens søgemønster og f.eks. er vores erfaringsmateriale info fra mere end 2.000 aktive domæner.

En god ide er også på websteder, at se hvor mange 404 fejl der er genereret på baggrund af forespørgsler der typisk er rettet mod sider der ikke eksisterer længere, hvis de sider der typisk generere 404 fejl oprettes igen på specifik ordvalg, så har man slået to fluer med et smæk, og tro mig der er rigtig mange søgninger på mellemstore og store websteder der ender i 404 og som kan genbruges i et vist omfang.

Så loggen gemmer meget info til brug for søgemaskineoptimering.

Held og lykke med opgaven

Wesecureit

René

Wececureit René
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:07
nu var det egentligt ikke så meget hvilke søgeord der skaber mest trafik... eller i hvert fald ikke i den sammenhæng som du nævner..
Det var mere, hvis jeg har søgeordene "lastbil" og "lastvogn".. hvor mange søgninger er der på det i ugen eller måneden... og hvis der så er flest på lastbil, så vil jeg benytte mig af det søgeord frem for lastvogn... hvis du kan følge mig...

Eller gør man simpelthen det, at man opretter to html sider, hvor man har al teksten, og så erstatter alle lastbil med lastvogn, så du har to identiske sider, pånær de to ord.. ?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:36
nu jeg lige har startet lidt dansk søgeord / keyword snak, og forsøgt at søge efter det på "søgeren", så smider jeg lige et spørgsmål afsted...

hvordan skal man angive danske søgeord i "meta" koderne så ?

Skal jeg skrive "køler" eller "koeler"...

eller hjælper det slet ikke at skrive "koeler" ? ... (eller køler for den sags skyld)?

mvh Brian Brandt

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:06
Hej Brian

Du kan finde ud af hvor mange søgninger der er på et ord ret præcist ved at lave en adwords-kampagne på hvert af ordene og betale nok (plus at have en relevant landing page til hver) til at dine reklamer bliver vist på side 1. Så får du hele 2 ting:

1. Du får at vide hvor mange gange annoncen vises (er ca. lig med hvor mange gange der søges på de forskellige ord)
2. Du kan afprøve forskellige annoncetekster og domænenavne for at finde ud af hvad de søgende helst vil klikke på (du får vist antal klik på hver enkelt version af annoncen og du kan køre flere annoncerversioner samtidigt)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:15
tjo.. det er jo én måde at gøre det på... men det kunne jo gå hen og koste lidt... og det var ikke planen at lave adwords annoncer på det website...

har godt nok adwords kørende på et par andre...hmm.. måske det er det værd for at finde de rigtige søgeord...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)