Hej folkens Vi har omkring 100 frivillige medarbejder, de arbejder for firmaet 10 dage årligt. For at det er attraktivt at være frivillig medarbejder tilbyder vi nogle personalegoder, og det er her spørgsmålet opstår...
Spørgsmålet er om "alt" dette ikke kommer ind under bagatel grænsen for hvad vi må gi' til personalet uden at de skal opgive det til skat?
Er der nogle der kan hjælpe med nogle konkrete retningslinjer for hvad der er muligt at give personalet for i løbet af sådan en sæson - uden firmaet eller medarbejderne skal beskattes?!
Jeg har naturligvis forsøgt at undersøge mht. bagatelgrænser, fri drikkevarer, "kantine ordning" m.v. Men jeg vil sige, jeg er blevet mere forvirret over det end jeg er blevet klogere...
Jeg håber derfor at høre fra en klog person der kan hjælpe mig lidt her!
De bedste hilsner
John |
jne:For at det er attraktivt at være frivillig medarbejder tilbyder vi nogle personalegoder
jne:Spørgsmålet er om "alt" dette ikke kommer ind under bagatel grænsen for hvad vi må gi' til personalet uden at de skal opgive det til skat?
Som jeg ser din problemstilling, så kommer alle disse "personalegoder" ind under kategorien løn udbetalt som varer/naturalier.
Du skal derfor indberette den udbetalte "løn" og selvfølgelig sørge for at der betales skat, am-bidrag, atp, feriepenge, mv. af beløbet.
At du udbetaler lønnen på anden vis end kontanter, fratager dig ikke for dit ansvar som arbejdsgiver.