Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af domænenavn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med Muhamedkrisen ehvervede jeg domæne navnet www.supportdenmark.dk (og www.supportsweden.se  når jeg nu var i gang). Tanken var at støtte DK virksomheder der kom i klemme i denne afære. Men andre kom mig i forkøbet og det blev ikke til mere.

Navnene er så gode at jeg vil beholde dem, men jeg har ikke rigtigt tid til at udvikle en forretning til dem.

Har nu fået den tanke at de måske kunne lejes ud for en periode til f.eks. sportsbegivenheder (OL 2008 - VM i bold ) eller andet relevant hvor support er aktuelt.

Spørgsmålet til Aminoer er, om der er nogle faldgrupper i dette, f.eks.om lejer kunne gøre krav på navnet efter en tid.

Eller om der er andre specielleforhold der skal tages højde for.

Hvis nogen desuden har gode forslag til hvor navnene kunne bruges, er disse også velkomne.

Er ideen syg og umulig hører jeg også gerne om dette   

Shopping-Guide til de bedste børnebutikker www.kids-domain.dk

jfc
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:42

Hej

Prøv lige at læse lovgivningen om domæner.

Her er et uddrag af § 12.

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Med venlig hilsen
wesecureit

René

Wececureit René
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:46
Hej René

Ups!! Tak for hurtigt svar - Det er helt klart en dårlig ide med udlejning, kan jeg se.

jfc
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:52
Wececureit René
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:03
At udleje domænet indtil du selv får brug for det er ikke "med udlejning for øje" dog vil jeg også mene at udlejning er en dårlig ide, smid et par tusinde kroner nu til at få sat et CMS op og skriv nogle artikler på sitet om muhamed krisen, smid nogle adwords op og et par links til din(e) eg(e)n(e) webshop(s), så er de 50kr til domænet hurtigt tjen hjem igen :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)