Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på brugt medicinsk udstyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal overtage en smådyrsklinik hvor jeg skal købe udstyret til ny pris minus afskrivnings-grad. Sælger siger hun vil bruge en afskrivningsprocent på 10% om året.

Er det nogen herinde der ved hvad det er almindeligt at afskrive udstyr med ifm salg?

Mvh Tone

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:29

Jeg mener at kunne huske at man skattemæssigt afskriver med 10% om året, så det er vel ok.

Hvis det absolut skal være 100% fair, så burde i ud af regnskabet kunne se/udregne samtlige udgifter til udstyr og hvor meget der er afskrevet. Men det er ikke sikkert sælger vil lade dig kigge dybt i alle regnskaber.

Nå det er sagt så har du nok ikke det helt store valg, jeg regner med at det er en pakkeløsning hvor du ikke kan fravælge udstyr, så du må afgøre om den samlede pris er ok.

Det kan være at udstyret er vurderet lidt for højt, men hvis ikke du køber denne pakke, så skal du måske finde et nyt sted hvor du mangler kundekreds ect

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02

Tusind tak for svar :) Ja, det har du ret i, det er en pakkeløsning og jeg har ikke så meget andet alternativ end at tage det hele med ;) Men tænkte alligevel jeg kunne smide et argument ind om at 15% ville være mere fair, hvis det nu var tilfælde ;)

Men lyder som at jeg måske skal se det som nogenlunde fair, og hellere være glad for at jeg trods alt ikke skal købe det hele nyt :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)