Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på blog ønskes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger lidt feedback på skrivestilen samt indholdet af min blog:

Marketing i en dårlig økonomi

Jeg er meget interesseret feedback mht:

Skrivestilen => bliver den for teknisk/kedelig

Indhold => er det givende eller efterlader den dig med en tom følelse.

Samt nogle gode råd til hvordan jeg får flere læsere til min blog

Håber det her er det rigtige forum for sådanne et indlæg

Peacock.nu

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:44

Der skal nok læses korrektur på bloggen ihvertfald. Fandt en del grammatiske fejl der forstyrrer læsningen.

Skrivestilen er nok en smule for tungt og strømlinet til min smag, men det er der sikkert andre meninger om.

Teksten i billederne er ikke særlig pæne, kunne der måske godt gøres lidt mere ud af så indholdet fremstår lidt mere lækkert!

Ellers er det vel ganske ok!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:38

Da jeg læste overskriften forventede jeg nok lidt flere "brugbare" tips til hvordan man kan få det maksimale ud af sit marketing budget i en vanskelig økonomi. Det er meget generelle og overfladiske tips. Størstedelen er indlægget er jo "bare" en definition af dårlig økonomi.

Iværksættere er, generelt, ekstremt handlingsorienteret, og bruger mindre tid på at beskrive en situation, og mere på at ændre den. Så indlægget virker lidt atypisk for Amino. Men det er jo interessant med forskellige typer indlæg. Så klø bare på!

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Peacock Skrevet kl. 11:45

@Remn:

Super med din feedback! Mht billederne tænker du så alt text oder?

@Carsten Jacobsen:

Tak for det, altid godt med feedback! Især når det fra en persons hvis blog man har fulgt :). Men ja det er også meningen, at dette indlæg lidt skal være en teaser. Hvor jeg så senere hen vil gå ind og udpræciserer fx. hvordan man maksimerer sit marketing budget i en vanskelig økonomi :).

"Iværksættere er, generelt, ekstremt handlingsorienteret, og bruger mindre tid på at beskrive en situation, og mere på at ændre den. Så indlægget virker lidt atypisk for Amino. Men det er jo interessant med forskellige typer indlæg. Så klø bare på!" Med det mener du så, jeg skal være mere resultatorienteret i min skrivning? Altså komme med flere konkrete eksempler på fx. hvordan de kan profitmaksimerer ifht. forskellige segment-typer?

Planen med min blog, er at forsøge at skabe en større indsigt i hvordan en økonom tænker og måske få den almindelige "sociale" iværksættertype til at blive lidt mere kynisk. Dermed ikke kun konkrete "Sådanne maksimerer du dit budget" like blog :d

Peacock.nu

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:57

Det jeg mener er, at det kan være vanskeligt at omsætte økonomers snak til noget brugbart i en lille iværksættervirksomhed.

Samtidig med at jeg startede min første virksomhed, startede jeg på HD studiet. Jeg troede at jeg ville kunne lære en masse brugbart ift. det at drive en virksomhed.

Men alt hvad vi blev undervist i, var rettet mod produktions virksomheder med +100 ansatte. Så jeg valgte at droppe det efter det første år. Jeg håber virkelig at uddannelsessystemet er blevet mere rettet mod undervisning i emner der er brugbare for vidensbaserede virksomheder.

Og jeg har det lidt på samme måde når økonomer snakker. Kun få bringer noget interessant til bordet ift. vidensbaseret iværksætteri.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Fra  Peacock Skrevet kl. 20:01

Præcis ja, eller Cand. Pol eller Oecon, hvor man primært beskæftiger sig med samfund, deraf hundrede tusindvis af "rationelle" agenter.

Har sgu også selv savnet en del direkte kompatibel viden i min uddannelse til små virksomheder, og det er ved at komme. Det skyldes måske at polit er et mere teoretiske studie end HD og man derfor med lidt snilde, kan konverter formlerne til de størrelses forhold man har brug for.

Men generelt vil jeg give dig ret, i den økonomiske diskussion i pressen og på de fleste forumer let, kan blive alt for fagtermisk.

Også derfor jeg forsøger at begrænse direkte økonomiske udtryk meget i min blog fremover :D

Peacock.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Indholdsmæssigt er teksten helt fin, men du skal overveje, om du kan gøre den mere relevant til den læserskare, du kan forvente på Amino. Prøv om du kan skrive flere anvisninger og skrive mere direkte, hvad man skal gøre, frem for at komme med overordnede betragtninger.

Er enig med RemN i det med korrektur. Men det er ikke bare det grammatiske, for der er temmelig mange sproglige "ubehjælpsomheder" i teksten. Når man læser, irriteres man - JEG gør i hvert fald - og får indtryk af en tekst, der ikke har et højt fagligt-teknisk indhold.

Jeg vil anbefale dig at lægge teksten væk og først komme tilbage i morgen. Så ser du på indholdet med andre øjne og kan begynde at rette og forbedre. Måske er det for sent at rette denne tekst, men så praktisér det fremover.

Hvis du ikke selv mener at kunne forbedre formuleringen, så spørg en søster, kusine eller tante, om de gider læse korrektur og redigere.

Det er godt, at du har fotos med. Nogle af dem er lidt kiksede, men igen: Det er noget, du kan rette i fremtidige tekster.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)