Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg være obs på ift betingelser ved nyhedsbrevet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have skrevet betingelser og vilkår til mit nyhedsbrev.

Nyhedsbrevet skal dels bruges til at sende blogindlæg ud fra den forgangne uge, men der skal også kunne udsendes sponsoreret indhold - og i det hele taget vil jeg gerne have det formuleret forholdsvis bredt i forhold til, hvis der fx senere kommer en anden ejer af portalen.

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:17

Kære Lfb

Det er meget vanskeligt at lave en udtømmende liste over vilkår, der skal indgå i et nyhedsbrev, da det afhænger af bl.a. branche, indhold, herunder sponsoreret indhold. Betingelserne mv. beror således på en meget konkret vurdering fra sag til sag.

Såfremt man skal fremhæve et meget vigtigt punkt, vil det oftest være en ansvarsfraskrivelsesklausul, således at du ikke tages til indtægt for andres meninger og holdninger, herunder salg af fx varer via annoncering i nyhedsbrevet.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:31

Tusinde tak for hurtigt svar Michael,

det er et nyhedsbrev der skal udsendes til læserne af en blog - så indholdet bliver primært indlæg fra ugens forløb - men der kommer også til at være sponsoreret indhold, sponsorerede konkurrencer og direkte reklamer.

Derudover skal der som sagt også være mulighed for at overdrage maillisten ved et evt. salg af virksomheden.

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:54

Kære Lfb

Jeg kan ikke uden at kende bloggen og indholdet mv. komme meget nærmere ind på øvrige vilkår og betingelser for nyhedsbrevet, end jeg allerede har været inde på. Fokus bør dog i første omgang, som jeg nævnte tidligere, rettes mod en ansvarsfraskrivelsesklausul.

Du skal dog tillige være opmærksom på, at udsendelse af nyhedsbreve, opbevaring og behandling af enhver personoplysning, som kan henføres til en konkret person skal overholde persondataloven.

Dette vil tillige være relevant, når/hvis og alt efter overdragelsesformen virksomheden sælges.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)