Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke/Trademark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er.

(jeg har kigget på patent og varemærkestyrelsens hjemmmeside) og blev ikke så klog som jeg gerne ville.

 

Jeg er ved at prøve at finde ud af noget med varemærke/Trademaark.(TM)

Hvad skal der til for at få det på et produkt.

Og dernæst så kan jeg se at der er noget der hedder grupper, men hvad er det? (varemærke udover 3 grupper)

Man kan tage TM i DK, men så er der Europa og resten af verden. Skal man have det i hvert enkelt land eller er der f.ekss EU, USA osv.

 

Håber at i kan hjælpe!

 

MSB
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Mit forslag til dig er at ringe til dem på Patent og varemærkestyrelsen, og spørg dem. Vi har en del registreringer inde hos dem, og hver gang vi løber ind i et spørgsmål, så ringer vi til dem. Det er meget hurtigere for dig, og for dem betyder det at de kan guide dig så de formulare som du skal udfylde er korrekt udfyldet fra startende. De er rigtig søde til at hjælpe.

Det var lige lidt erfaring fra min side - håber det kan bruges?!  

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som en ide. Det vil jeg prøve.

 

Tak.

MSB
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

TM er ikke en dansk måde at angive sit varemærke på. I Danmark kan du derfor anvende TM uden at være registreret nogen steder. Hvis du ønsker at anvende den danske betegnelse, som er et R med cirkel, så skal du registrere dit varemærke hos Varemærkestyrelsen. Det koster 2350,- kr. at ansøge, og det registreres så gratis herefter.

De 3 grupper beskriver under hvilke brancher du ønsker at registrere dt varemærke. Ønsker du at lave annoncevirksomhed er det eks. klasse 35. Ønsker du at lave TV er det klasse 41. CD-rommer er klasse 9. Magasiner er klasse 16. Hele listen over klasser finder du her:


Du kan registrere et EU varemærke, men jeg har ikke erfaring med dette, ligesom jeg heller ikke kender til systemet i USA.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en kommentar til de 3 grupper: I registreringen på 2350,- kr. inkluderes op til 3 klasser. Hvis du vil registrere dit varemærke i flere klasser, så koster det vist 600 kr. pr. klasse.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)