Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt "Biomasse energi"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer !

Jeg søger herigennem kontakt til nogen, der måske har arbejdet med biomasse energi (halm, træ , affald o.l.)

Jeg er begyndt at arbejde med ideen at få udviklet et mobilt pelleterings udstyr således at presningen til brændbare piller kan ske "On location" - derved sparer man fordyrende mellemled til transport og oplagring.

Det ligger fra regeringens side helt klart at det enorme potentiale, der ligger i biomasse energi, skal udnyttes i langt højere grad end det gør idag. Dette henset til, at vi jo egentlig godt ved, at en dag vil der opstå mangel på olie/gas.

Har du arbejdet med området vil jeg gerne i dialog med dig ( nyttige links modtages også gerne)

Med venlig hilsen : Jesper Boesen Nielsen

INNOACTIVE

www.innoactive.dk

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:48
Hej Jesper

Vi har arbejdet en del med alternativ energi - herunder stoker/pillefyr. Vi arbejder på styringssiden med udvikling og produktion af industriel elektronik.

Jeg kan også sætte dig i kontakt med producenten af pillefyr, hvis det har din interesse.

Mange hilsner

Ole Stabell

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:30

Tak for dit svar, Ole. Da jeg skal have fundet den optimale pillestørrelse og noget omkring håndtering af brændselspiller vil det være fint hvis du kunne sende mig info. Med hensyn til styringsdelen skal den mobile pelleteringsmaskine være "Paddy-proof"

(Paddy er en uheldig fiktiv person der altid kommer til at trykke på de mest uheldige knapper på det allermest uheldige tidspunkt) ;-). Derfor skal der også laves noget elektronik i forbindelse med den påtænkte maskine.

Med venlig hilsen : Jesper Boesen Nielsen

INNOACTIVE

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:02
He, he... Vi har stor erfaring med at sikre maskiner - det er mig der tester og kan jeg ikke komme til skade er det HELT sikkert.... ;o)

Anyway - det meste sikring skal være mekanisk og det forstår jeg faktisk godt....

Sender dig lige en PM med kontakt info.

Mange hilsner

Ole Stabell

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:48
Hej Jesper,

Jeg har tidligere handlet en del med træpiller og briketter, og kunne godt skaffe dig en kontakt til en der ligger inde med en komplet pillepresser. Send en PB, hvis du vil have yderligere info.

Good luck 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)