Du arbejder uhensigtsmæssigt med billedretningerne.
Mange billeder har retning, og de stærkeste indikatorer på billedretning er øjne/blikretning, bevægelsesretning og "pile"/linjer.
På dit opslag har du masser af "øjne" , og langt de fleste af brillerne er fotograferet med en billedretning fra højre mod venstre, hvilket også gælder blikretningen modellen øverst til venstre. Med den kraftige ensretning af billedretningerne, leder du beskueren venstre ud af dit billede. Og hvis der kan tolkes en retning brillerne nederst til højre, så lukker de beskueren den vej ud.
Du vil typisk have et hovedbudskab med sådan et opslag. Du vil måske promovere et enkelt brand eller du vil sælge de briller, som du tjener bedst på. Styr billedretningerne, så beskueren holdes st effektivt som muligt inde på opslaget.
Prøv at rykke den venstre model over i øverste højre hjørne og den højre model over i nederste venstre hjørne. Flyt de B-formede briller fra nederste højre hjørne øverst til venstre. Eksperimentér med at spejlvende nogle af brillerne, og placér din tekst under de briller, som nu er åverst til højre (de leder øjet let nedad til dit udtrykte budskab - teksten).
Grunden til, at det trods alt ser godt ud, er, at du har valgt nogle rigtig lækre billeder.
For eksempel er det rigtig lækkert, som den højre model bryder billedrammen og dermed arbejder med dit ubevidste - du skaber selv resten af billedet inde i dit hoved, hvorved billedet får mere plads - både fysisk og mentalt.
God arbejslyst.
Venlig hilsen
Hans