Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speditør søges! Fra Hong Kong til Århus

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er partner i et interessentskab, som skal importere en gruppe varer fra Hong Kong til Århus. Lige nu søger vi en speditør, som har ca. 1-2 kubikmeter ledig i en container eller ligende.

Da vores 750 produkter ikke fylder ret meget, burde 1 til 2 papkasser være alt vi har, og derfor er det kun det begrænsede plads vi søger.

Vi forventer, at produkterne er klar til at blive afsendt inden for 7-14 dage (slut april - start maj)

I er meget velkomne til at komme med forslag til speditører, priser m.m.

Grunden til, at vi søger en speditør, som har overskydende plads er, at fx DHL kræver, at man spediterer mindst 20 gange om året, for at kunne få et kundenummer.

Håber I kan hjælpe os.

Mvh

Kasper
Tie Modern

www.Tie-Modern.com

Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis det er 2 papkasser fra Kina, hvorfor så ikke få det fløjet til DK, istedet for at vente transittiden fra HK.

Prøv at kontakte en Jonas Hansen, Geodis Wilson på tlf. 36998700, håber han kan gi dig en go pris.

Ellers er mit råd at du skal finde et mindre speditionsfirma, som kan hjælpe dig med at fragte det.

Prøv også evt. Bendix Transport - tlf. 75564444 og kontakt Tim Enghave, han er manager for søfragt, og jeg vil mene at han også vil kunne give dig en konkurrence dygtig pris.

I begge tilfælde så bar sig at du har snakket med Jesper Guldager, og at det er mig som har sendt dig videre :)

 

Go jagt  :)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper Guldager!

Tak for dit hurtige svar.

Jeg ønskede, med dette indlæg, at få fat i et mindre speditionsfirma, som kunne tilbyde noget hjælp, men jeg vil helt klart kontakte de to personer, som du har anbefalet.

- K.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Om du skal vælge skib eller fly vil afhænge af hvor store mængder gods du har, hvad fylder og vejer dine 2 pakker?  Du skal have mindst 1-2 kubikmeter gods før det kan betale sig med søfragt.

Jeg kan anbefale at du prøver at kontakte Primecargo  de er super hjælpesomme og deres priser er normalt meget gode.  Udover det har de kontorer i de fleste asiatiske lande.

 

Ravn

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen

Ja, op speditionsfirmaerne er sultne - så tror du godt kan få en fornuftig pris, men pas på med at det ikke bliver for billigt - kvalitet følger mange gange herefter :)

Jeg er sikker på at Tim Enghave ved Bendix Transport som minimum vil kunne give dig en forholdsvis fornuftig pris, men sig til at ham at du har andre tilbud på hånden. 

Go jagt ;) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

GuldagerG:

Ja, op speditionsfirmaerne er sultne - så tror du godt kan få en fornuftig pris, men pas på med at det ikke bliver for billigt - kvalitet følger mange gange herefter :)

Bruger man nogle af de seriøse speditører som har meget gods fra Asien går du ikke helt galt i byen, men det er altid en god ide at forhøre dig hos flere speditører

Bed altid om at få et tilbud skriftlig med en ALL IN pris, så får du ingen økonomiske overraskelser efterfølgende.

Ravn

 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Tak for jeres svar og information.

Jeg har kontaktet min leverandør for nærmere information såsom præcis vægt og størrelse, og vil derefter kontakte de forskellige bud på speditører.

Vi forventer ikke, at det vil fylde 2 kubikmeter, så vi er godt klar over, at fly transport er mest relevant.

Rent prismæssigt, så søger vi en speditør, som kan give en pris der ligger under 500 USD, da det er denne pris, som vores producent har givet, hvis de skal sende det pr. fly.

Tror I det er realistisk, at Jeres nævnte eksempler, kan tilbyde en pris, for lad os sige 1-2 kubikmeter papkasser, af en vægt af maks 2 kilo, som er under knap 3.000 danske kroner? (500 USD)

- K.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Morville:

Rent prismæssigt, så søger vi en speditør, som kan give en pris der ligger under 500 USD, da det er denne pris, som vores producent har givet, hvis de skal sende det pr. fly.

 

Det lyder absolut ikke realistisk hvis der er 2 kubikmeter.  Dit gods vil blive afgrenet som volumem gods hvilket vil sige at du skal betale for flere kg end hvad godset vejer. Du vil som minimum blive opkrævet for 167 kg pr. kubikmeter 

Du burde kunne få dit gods billige hjem med skib.

 

Ravn

Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen..

Umiddelbart kender jeg ikke lige priserne fra Hong Kong, men det kommer meget an på om godset værdi og om det skal forsikres, indfortoldning osv....  

Men nu har du jo en start pris, så send da en forespørgsel til forskellige speditionsfirmaer, det koster jo ikke noget.

Men som Ravn skriver, bed om en All-in pris, så de ikke bagefter vil have alle mulige gebyr..

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak allesammen :-)
I hjælper meget.

Min producent har givet et tilbud som lyder; 500 USD, og så leveres det på 10-12 dage.

Det lyder efterhånden som et ret godt tilbud, da jeg ikke kan/vil betale de forskellige kurerer over 10.000 kr. for flyfragt, og har ikke tid til at vente 30-45 dage på søfragt.

Men så snart jeg har fået eksakte mål og vægt på min gods, har jeg efterhånden et par stykker, jeg vil kontakte og høre ad. (Tak Smile)

God weekend,

- K.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)