Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg ramt af duplicate content ( Hjælp )

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morgen

Jeg er sku ikke for hård til det der seo, så håber en kan hjælpe

Jeg har siddet og læst diverse omkring duplicante content, jeg har en shop hvor jeg bruger næsten samme produkt beskrivelse på nogle varer, dette er fordi at det kun er farven som variere i produktet, se dem her

http://www.coolprint.dk/foto-kalender-groen-p-281.html

http://www.coolprint.dk/foto-kalender-brun-p-280.html 

Håber nogen kan hjælpe med at side om jeg er ramt af duplicante på dette ?
Når jeg sætter brudstykker i "anførselstegn" kommer der ikke mange resultater op, men når jeg så gentager det kommer de frem, betyder det at siderne er indekseret af google eller ?

Skal jeg omskrive alle produkterne så de har unikke tekster, eller

Kasper

Fra København
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Dag H - Cafe & Restaurant Skrevet kl. 06:41

Du er bestemt ramt af Duplicate Content. Jeg ville få sat [link rel="canonical" href="fortrukende_url" /] på alle siderne hvor du der er ens produktbeskrivelse.

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 07:15

Skal jeg ændre produkt beskrivelsen eller gøre som du skriver ?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 07:27

Den optimale løsning er at skrive unikke produktbeskrivelser til hvert enkelt produkt :)

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 07:40

Super, det vil jeg gøre, men har lige 2 spørgsmål mere.

Virker det ikke træls for kunden at der er 12 forskelige beskrivelser af den samme varer ( ved nu at det virker perfekt for søgemaskinen, men hvad med kunden ? )

Hvis jeg har noget general information som skal står ved de alle de12 produkter, hvordan undgåer jeg at det bliver opfattet som DC.

Kasper

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 07:45

Om formuleringer og synonymer kan hjælpe meget :) Tror ikke dine kunder kommer til at lægge mærke til det. Og hvis de gør har din formentlig ingen holdning til det.

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 07:50

:-) godt svar, når man ikke er på hjemmebane er man nød til nogen gange at spørge dumt. :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Dag H - Cafe & Restaurant Skrevet kl. 08:01

Netop derfor ville jeg bruge canonical på de urls hvor det kun er farven f.eks. der skifter. Selvfølgelig kunne du godt sidde og skrive 12 unikke beskrivelser for den samme vare, men den tid ville jeg nok heller bruge på at skrive nogle gode artikler, jagte gode links og meget andet arbejde der nok ville give større gevindst.

Nu så jeg ikke hvor stor din shop var, men tænk lige på at at skrive 12 x beskrivelse til bare 100 produkter...

I de tilfælde du linkede til i første post, ville jeg bestemt gå med canonical, men det er bare mine 2 skillinger :-)

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:02

Jeg ville sætte Can URL. Da det er begrænset hvor mange forskellige beskrivelser, titler og meta's du kan skrive uden at ødelægge indholdet, så det er godt at læse. Brug din tid på andre ting, og smæk Can URL på. Jeg har selv undersøgt dette emne til bunds, da der hvor jeg arbejder var et spørgsmål om kr øre. Kan bedre betale sig, at lave en rigtig god beskrivelse, hvor du bruger søgeordsværktøjer og samtidig laver en tekst som værd at læse.

Husk mange shops, vælger at lade varianter være et tilvalg på produktniveau.

Online manager

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 09:03

Nogen som kan forklare hvordan man sætter canonical på ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)