Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom computer? - Her er en GRATIS hjælpende hånd

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej alle

Jeg skal være ærlig fra starten og skrive, at normalt skriver jeg ikke et indlæg her vedrørende en artikkel, som jeg har skrevet, da nogen måske vil tolke det som linkbuilding, der ikke er relevant for jer..... og ja, jeg gør det ærlig talt OGSÅ pga. linkbuilding årsager.....

MEN jeg har skrevet en artikkel, om hvordan du håndter en langsom computer(gør den hurtig igen), og har brugt lang tid på den. Jeg mener ærligt, at der er mange som virkelig kan få stor nytte af den og spare penge, og derfor skriver jeg dette indlæg:
Langsom computer

Der kommer muligvis noget brok, men til jer andre, så håber jeg i får stpr glæde af at læse artiklen, den indeholder alle de RIGTIGE GODE tricks!


Nyd det gode vejr

Glen

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

he he, flot så glemmer jeg linket. Det er nu opdateret:-)

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
super guide....

jeg bruger selv mange af tricksene, når jeg er ude og lave computere. men som du selv nævner, så skal man passe på med nogle af tingene.....f.eks. tjenesterne

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glen,

Super artikel - jeg har lige smidt en kommentar i artiklen vedr. disk defragtmentering. :-)

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Sakskøbing
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Soul United Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok vejledning, ikke noget banebrydende eller nyt, dog bruger jeg selv samme metode.
+1 herfra 

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Denni Pultz Gottfredsen:

Hej Glen,

Super artikel - jeg har lige smidt en kommentar i artiklen vedr. disk defragtmentering. :-)


 



mange tak:-)

@anders helt enig, men målet er også at lave en guide med de gode brugte teknikker.

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Fra Sakskøbing
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Soul United Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, var ej heller ment som kritik :) Men en ærlig anmeldelse :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt ment initiativ - men må sige jeg syntes det er meget tekst om meget få konkrete anbefalinger

Mine indspark

  • Gør artikel skarpere, del anbefalinger op i lette steps
  • CCleaner rydder godt op i registreringsdatabase - men har sjældent nogen stor indflydes på hastighed
  • Automatisk startede Tjenester er ofte en stor synder mht langsom computer, de færreste har indsigt nok til at vælge hvilke tjenester der kan standes og artiklen er tynd i konkrete anbefalinger.
  • Anbefaling: Soluto er et fantastisk gratis program til at tune boot up og soignere i tjenester på - og brugervenligt
  • Manglende RAM er ofte kilde til langsom computer - afhængig af styresystem bør der være 2-4 GB hvis PC bruges lidt mere mere seriøs, f.eks. Windows 7 mindst 2 GB, gerne 4 GB
    Mere RAM er det der hjælper bedst på langsom PC, specielt for ældre PC'er. 
  • Diskoptimering af prof program gør en reel forskel, perfect disc er min favorit
  • Chrome som default browser for at speede surfing op

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hjortholm:

Godt ment initiativ - men må sige jeg syntes det er meget tekst om meget få konkrete anbefalinger

Mine indspark

  • Gør artikel skarpere, del anbefalinger op i lette steps
  • CCleaner rydder godt op i registreringsdatabase - men har sjældent nogen stor indflydes på hastighed
  • Automatisk startede Tjenester er ofte en stor synder mht langsom computer, de færreste har indsigt nok til at vælge hvilke tjenester der kan standes og artiklen er tynd i konkrete anbefalinger.
  • Anbefaling: Soluto er et fantastisk gratis program til at tune boot up og soignere i tjenester på - og brugervenligt
  • Manglende RAM er ofte kilde til langsom computer - afhængig af styresystem bør der være 2-4 GB hvis PC bruges lidt mere mere seriøs, f.eks. Windows 7 mindst 2 GB, gerne 4 GB
    Mere RAM er det der hjælper bedst på langsom PC, specielt for ældre PC'er. 
  • Diskoptimering af prof program gør en reel forskel, perfect disc er min favorit
  • Chrome som default browser for at speede surfing op



Hej Kim

Tak for dine anbefalinger af programmer, det er altid spændende og prøve nogle nye...

Tjenester - nej, men det er også derfor jeg anbefalede at søge på internettet, da jeg umuligt kan skrive dem alle op.

Jeg er uenig med hensyn til at oprydning i databasen ikke øger computerens hastighed, og du må indrømme, at Ccelaner gør dette bedst ;-)

Jaeee,,jeg kan ikke lide Chrome og har defor ikke anbefalet det.  Jeg synes det er ustabilt.

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Glen:
Jeg er uenig med hensyn til at oprydning i databasen ikke øger computerens hastighed, og du må indrømme, at Ccelaner gør dette bedst ;-)

CCleaner gør et ret godt job - men tror mest på at det har nytte mht associeringer og rydde op efter mangelfulde afinstallationer, en problem som kun lidt mere nerdede brugere får ved at afprøve forskellige programmer (deraf min erfaring med tunning og cleanup :-)

For windows 9x2000 var registry til tider et issue, for de nyeste versioner af OS, er forskellen i performance ikke eksisterende efter min erfaring

se evt også http://en.wikipedia.org/wiki/Registry_cleaner 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)