Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg udbetale løn i en enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et hurtigt spørgsmål angående løn i en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg f.eks. har modtaget betaling for nogle ydelser, kan jeg så overføre penge direkte til min private lønkonto som debit på egenkapitalen?

Er i tvivl om der skal betales skat af beløbet eller om der kun skal betales skat af årets resultat.

Håber nogle kan hjælpe...

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal forskudsregistrere dit resultat og det er det du skatter af. Resten er ikke skatterelevant når du ikke kører VSO

Når du forskudsregistrerer får du B skatte opkrævninger som dækker aconto skatten. Efter årsopgørelsen får du din endelige skat.  

Hæver du mere end du tjener sådan på sigt, ja så kræver det jo at der er en egenkapital at tage af, ellers bliver det jo i almindelighed til lån i banken (og ja der findes jo flere steder penge kan komme fraSmile), og man skatter jo ikke af at låne penge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Vil det sige at jeg kan udbetale alle de penge jeg har så længe egenkapital er positiv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du hæver i et personligt CVR udløser ikke skat - det gør kun dit resultat/overskud/underskud

Du skal jo ha overblik så du ved der er plads, som du siger det i din egenkapital - som jo er dine egne penge - ikke penge du har tjent i virksomheden og dermed penge du allerede har betalt skat af - og dem kan du hæve løs af - du modregner mellemregning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - bare for at slå det helt fast så skal der heller ikke betales skat af tidligere års resultat som jo også er en del af egenkapitalen - er det korrekt opfattet? For det skulle jo allerede være blevet beskattet? Beklager de mange spørgsmål, men det er jo rimelig vigtigt.

Mvh,
Ida

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)