Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pinterest?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan forstå at den nyere side, pinterest.com er det helt store, men måske det kun er mig, men hvad vil man kunne få ud af at være på siden?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan!

Jeg har selv brugt Pinterest gennem længere tid, men det er endnu ikke så udbredt i Danmark. 

Langt størstedelen af brugerne er stadig kvinder og derfor er der blevet pinned meget mode og den slags, men flere og flere mænd begynder at bruge det.

Men for at forklare, hvad du kan bruge det til, kan jeg komme med et lille eksempel:

Forestil dig at du ejer en webshop (med sportstøj f.eks.), så kan du lave boards for hver kategori du har (løbesko, løbetøj, cykeltøj osv) og smide de bedste af dine produkter ind på hvert board.

Via Pinterest kan folk så vælge at følge din virksomhed, eller de kan vælge at følgende enkelte af dine boards - og de bliver dermed opdateret på de produkter du smider ind (og du kan linke disse 'pins' til din webshop). 

Hvis de 'liker' eller 'repinner' nogle ting de kan lide, bliver det vist hos deres followers, som måske også vælger at gøre det. På den måde får du spredt dine produkter ud til, potentielt, over en million brugere.

Og hvad mere er, så kan du tilføje dine boards til forskellige kategorier som pinterest har oprettet - f.eks. sports, outdoors, fitness eller hvad det måtte være, og dine pins bliver nu spredt ud til alle som har interesse indenfor de områder.

Det kan godt lyde indviklet, men kort sagt er fordelene:

• Du kan markedsføre dine produkter til folk, der har interesse
  • Potentielle købere kan følge din virksomhed og blive opdateret
  • Brugere kan repinne og/eller like dine produkter - og dermed sprede dem ud til deres followers
  • Få produkterne vist i Pinterest' kategorier
Som eksempel, kan du se Gary Vaynerchuk's board med vin. Han er nok en af de største fortalere for Pinterest i øjeblikket og du kan få en masse inspiration omkring brugen af Pinterest ved at se hans videoer :-)
Håber det gav dig en lidt bedre forståelse af meningen med Pinterest, ellers må du endelig sige til!
Hav en super dag!
De bedste hilsner
Mark Andreasen
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:33

Det forklarede det da ihvertfald for mig :) super du har gidet at sidde og bruge tid på at skrive så lang en beskrivelse :) Kunne være man skulle se nærmere på det, men kan se man skal inviteres?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Hvis man skriver artikler eller tage billeder, så kan folk "pin" det og du vil på den måde få en del trafik. Fordi hver "pin" kommer med et link til kilden.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:53

Allan Hansen:
men kan se man skal inviteres?

Hvis du sender din email i en PB til mig, så skal jeg invitere dig med det samme :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)