Hej Aminoer, Jeg vil lige dele en lydfil med jer som er ret interessant. Lydfilen kan høres på dette link hvor Matt Cutts fra Google og Danny Sullivan fra Microsoft. Hele lydfilen er ret god men jeg synes specielt en pointe er ret god. Nemlig pointen om at søgemaskinerne bruger bounce rate for at "teste" de rankede sider rent faktisk er relevante. Det vil sige at din sige kan blive ranket højt, hvis du får mange sociale mentionings og hvis bounce raten er lav får du lov at blive liggende. Konklusionen må så være at man først skal gøre sin side brugervenlig og få en lav bounce rate før man bruger for mange kræfter på linkbuilding. Linkbuilding giver stadig ret imponerende resultater men er det en kvalitet bruger får serveret bliver resultaterne altså en kort fornøjelse. Så fik i den ;) Håber i kan bruge det. |
Først Bounce og så linkbuilding
- 1
Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google.
Lige en rettelse :)
Der skulle stå hvor Matt Cutts fra Google og Danny Sullivan, snakker SEO og linkbuilding. |
Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google.
Jeg synes det lyder rigtig fint og jeg ville ønske det var sandt! Det er bare fis i en hornlygte... Jeg har et site, hvor vi bouncer 80% på langt de fleste søgeord, som folk finder os på på google. Men når vi så endelig bliver fundet på de keywords, som vi ønsker at blive fundet på, så bouncer vi 40%. Lærer google af det? Nej... De bliver ved med at sende traffik på irrelevante søgeord og vi stiger ikke i ranking på de ord, som vi bouncer lavt på. Men måske belønner google ikke, hvis man bouncer lavt. De straffer kun. Hvilket så kun er til gavn for ældre web-sites, der allerede har gode placeringer. |
Det en god pointe Thomas. Man skal selvfølgelig også tage alt hvad de siger med et gran salt, da de og vi ikke altid har samme interesser. Når det er sagt tror jeg at bounce raten skal måles relativt. DVS dine 40% skal altså være lavere end konkurrenterne. I nogen brancher kan 40% være høt og i andre kan det være lavt, så det er svært at sige. Jeg har selv en side med en bounce rate helt ned på 15% på det bedste søgeord, og her kan jeg virkeligt mærke at linkbuilding giver afkast. |