Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at sætte et produkt i produktion?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg skriver her, da jeg har fået en idé til et produkt. Jeg har tidligere læst et indlæg, hvor det virkede til, at der var bred enighed om at lave virksomhedsplan med mere, før man gik i gang med en prototype. Da jeg gerne vil have konkret føling med min idé - dvs. have mulighed for at udvikle den færdigt, så den virkeligt er funktionel efter hensigten, før jeg går i kast med alt muligt andet, vil jeg høre, om der er nogen her, der har erfaring med at producere en prototype. Jeg har dog en klar idé om hvor produktet skal sælges og hvem det henvender sig til. jeg er endnu usikker på, om ideen er bæredygtig i forhold til pris.

Mit produkt er en slags mappe, som skal produceres i plast forestiller jeg mig. Jeg er usikker på, hvad det vil koste at producere en prototype og hvordan jeg skal forholde mig til at beholde mine rettigheder. Dvs. ikke lade en prototype-producent (eller hvad det hedder.. :)) stjæle ideen. Derudover vil jeg gerne vide, om nogen har en idé om hvad det koster at få lavet en sprøjteform til fremstilling af plastic produkter, da jeg gerne vil have en idé om hvor mange penge jeg skal skyde i projektet. Jeg har ingen virksomhed, men er blot en almindelig privat person med en idé, som jeg gerne vil føre ud i livet.

Mine spørgsmål er således opsummeret:

1) hvad koster det at lave en prototype i plast, og hvor kan man få sådan een lavet?

2) hvordan sørger jeg for, at ideen ikke blive stjålet? (Jeg forestiller mig, at man evt. kan lave et dokument der beskriver ideen, hvor der står at jeg har rettigheden som prototype-producenten underskriver)

3) hvad koster det at få lavet en sprøjteform til fremstilling af plastic produkter?

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig.

Venlige hilsener, Anne

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne!

Det er et lidt sent svar, men hvis du stadig har brug for lidt hjælp vil jeg gerne komme med lidt indput :)

For at tage dine spørgsmål fra en ende af:

1) Der er flere virksomheder rundt omkring i Danmark der laver det, så det er jo bare at finde den nærmeste :) Jeg har selv brugt Damvig Develop et par gange, og har rigtigt gode erfaringer med det de laver. Men jeg kan se at du holder til i Århus, imens de sidder i Tåstrup, så jeg ville lave en hurtig google search på Rapid Prototyping, og se om der ikke var nogle nær dig!

2) De lever af at have med ideer og nye produkter at gøre, så tag en snak med dem om det. Og som du selv skriver så er der massere af information omkring hemmeligholdeses aftaler osv her på siden.

3) Det afhænger selvfølgelig af emnet.. Hvor komplekst det er, og hvilken størrelse det har. Men du skal regne med at en støbeform til plast ligger imellem 75.000 til 150.000 kr, så du skal være sikker på at der er nogle aftagere inden du sætter det igang :)

Hvis du gerne vil have hjælp til noget af udviklingen af produktet, eller beregning af en produktions pris, så du kan se hvor mange emner der skal afsættes for at det er rentabelt, så er du velkommen til at skrive til mig!

Jeg kan fanges både her inde, eller på mail: jens@heldaldesign.dk

 

Held og lykke med det!

Mvh. Jens

 

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)