Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt koncept ide?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Spændende ide må jeg sige... En anden vinkel at se på det at skulle fyre folk på. Personligt ville jeg nok ikke selv starte sådan noget op, men det kan så have noget at gøre med at jeg tvivler på der er nok til at man kan leve af at fyre folk i denne del af landet. Når det er sagt - så synes jeg hvis du tror på ideen, så prøv den. Det værste der kan ske er vel at du spilder nogle penge på det...

Synes så også du skal "smide" noget mere på den ide end bare et fyrings bureau.. Måske vikar også (bare for at tage noget i samme område). Fyre folk gennem fyrings bureauet og så tilbyde dem at blive oprettet som i vikar afdelingen og hjælpe dem igang med noget hurtigt. Nu tænker jeg selvfølgelig bare højt her.

At du sidder foran pejsen når du får ideen kan jeg ikke lige se hvorfor der skulle være noget galt i det... Ideen skal jo opstå på et tidspunkt.

* Tænker lige mere højt her: Kan lige se det for mig, Men In Black tøjstil og udseende - 2 mænd går ind i hovedbygning af en stor virksomhed og direkte ind på et kontor , ligger en sedel hvor der står "Du er desværre fyret på grund af XXX - vil du være vikar?" *

hehe :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Argh... Efter min mening så er det ikke en særlig smart idé!

Det svarer lidt til at man spørg om man skal være kærester over en SMS?

Så sidder man der til mødet og ind kommer en helt fremmed mand / dame fra et "Fyrings bureau" som så skal fortælle at man er blevet fyret. - Kan man stole på det han siger? Eller er det blot en joke?

Jeg ville også PERSONLIGT hellere have det af vide af bossen selv. Det er sku 10x mere seriøst.

Men det kan være du kan se nogle vinkler jeg ikke kan - Good luck i hvert fald! :-)

Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Lynggaard:
Det svarer lidt til at man spørg om man skal være kærester over en SMS?

Svare det ikke nærmere til at SLÅ OP med sin kæreste over sms? :)

Som Jonathan Spang siger i en joke ang. kærester og SMS... "SKRID, sur smiley" ;)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Nogle forslag hvad man kan kalde den for, Fyringsbureau er vel for banalt?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

RGN:
Svare det ikke nærmere til at SLÅ OP med sin kæreste over sms? :)

Du har helt ret RGN! Det var mig som kludrede i det! :-)


Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:
Nogle forslag hvad man kan kalde den for, Fyringsbureau er vel for banalt?

Man kan kalde det 'outplacement' for det hedder dét i forvejen. Da man kan fyre folk ved at sende dem en SMS, så dækker begrebet også efteruddannelse, karriererådgivning, og råd til at søge nyt job.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

parterapeuten:
Nogle forslag hvad man kan kalde den for, Fyringsbureau er vel for banalt?

Man kan kalde det 'outplacement' for det hedder dét i forvejen. Da man kan fyre folk ved at sende dem en SMS, så dækker begrebet også efteruddannelse, karriererådgivning, og råd til at søge nyt job.

Jeg skulle lige til at sige, at der er et begreb der hedder outplacement. Men det er jo den pæne måde at gøre det på, hvor man giver medarbejderen muligheden for at komme videre.

Jeg er bange for, at trådstarteren bare ønsker at udbyde en service, hvor hun får lov til at fortælle folk, at de nu er fyrede. Så her er mit bud på et navn: www.jegharikkenogetselvværdogvilderforgernehævdemigselvvedatfyredinemedarbejderefordig.dk

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne lige forestille mig det: Medarbejdende gider ikke blive fyret, man hyre et ''fyringsselskab'', der tropper to store oversized pumpede gutter ind stiller sig foran medarbejderen, tvinger ham til at pakke og skride...

Argh! Syntes som chef, at hvis man ikke har nosser nok til at fyre sine medarbejdere hvis det er nødvendigt, så er det sku ret usselt på et eller andet punkt!

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

outplacement.. fedt...... en af de sværeste ting som chef er at fyre folk, sådan har jeg det . Jeg synes det er tristat fyre, uanset om det er nedskæringer om kemien er der ikke eller om medarbejderen fungerer ikke.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)