Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento-fejl "There has been an error processing your request"

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i dag sidder og leget lidt med installation af magento på http://www.studweldingequipment.org/ 

Jeg kan dog stort set ikke gå ind i noget før jeg modtager fejlen:

"There has been an error processing your request

Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: "

Dette stort set uanset hvad jeg trykket på i backend.

Hvad kan dette skyldes?

Vh
Casper Harlev 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:02

Casper Harlev:

Hej Aminoer.

Jeg har i dag sidder og leget lidt med installation af magento på http://www.studweldingequipment.org/ 

Jeg kan dog stort set ikke gå ind i noget før jeg modtager fejlen:

"There has been an error processing your request

Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: "

Dette stort set uanset hvad jeg trykket på i backend.

Hvad kan dette skyldes?

Vh
Casper Harlev 

Hej Casper.

Det er svært at sige hvad det skyldes da fejlen er generisk, tag et kig på:

http://wikigento.dk/fejl-there-has-been-error-processing-your-request

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:14

Hej.

Fandt godt denne side før jeg spurgte her. Men det er bare rigtig mange sider der er problemer med.

Det er kun kategorier under katalog, salg under rapporter og et par punkter i konfiguration, som virker. Eller giver denne resten fejl? :S

Vh

Casper

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:17

Casper Harlev:

Hej.

Fandt godt denne side før jeg spurgte her. Men det er bare rigtig mange sider der er problemer med.

Det er kun kategorier under katalog, salg under rapporter og et par punkter i konfiguration, som virker. Eller giver denne resten fejl? :S

Vh

Casper

Uden stacktracet er det ikke nemt at sige noget fornuftigt om desværre. Også selvom det ikke er alle sider som giver fejlen.

Seriøs Magentohosting

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:21

Et eksempel på fejlen (ved ikke om det kan hjælpe nogen med at forklare fejlen):

a:5:{i:0;s:29:"cache_dir must be a directory";i:1;s:4431:"#0 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/lib/Zend/Cache/Backend/File.php(154): Zend_Cache::throwException('cache_dir must ...')
#1 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/lib/Zend/Cache/Backend/File.php(121): Zend_Cache_Backend_File->setCacheDir('tmp/')
#2 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/lib/Zend/Cache.php(153): Zend_Cache_Backend_File->__construct(Array)
#3 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/lib/Zend/Cache.php(94): Zend_Cache::_makeBackend('File', Array, false, false)
#4 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/lib/Zend/Locale/Data.php(314): Zend_Cache::factory('Core', 'File', Array, Array)
#5 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Html/Calendar.php(42): Zend_Locale_Data::getList('da_DK', 'days')
#6 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(863): Mage_Core_Block_Html_Calendar->_toHtml()
#7 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(582): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#8 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(526): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml('calendar', true)
#9 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/design/adminhtml/default/default/template/page/head.phtml(36): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml('calendar')
#10 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(241): include('/var/www/studwe...')
#11 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(272): Mage_Core_Block_Template->fetchView('adminhtml/defau...')
#12 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(286): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#13 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(863): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#14 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(582): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#15 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(526): Mage_Core_Block_Abstract->_getChildHtml('head', true)
#16 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/design/adminhtml/default/default/template/page.phtml(43): Mage_Core_Block_Abstract->getChildHtml('head')
#17 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(241): include('/var/www/studwe...')
#18 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(272): Mage_Core_Block_Template->fetchView('adminhtml/defau...')
#19 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Template.php(286): Mage_Core_Block_Template->renderView()
#20 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Template.php(81): Mage_Core_Block_Template->_toHtml()
#21 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php(863): Mage_Adminhtml_Block_Template->_toHtml()
#22 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(529): Mage_Core_Block_Abstract->toHtml()
#23 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(391): Mage_Core_Model_Layout->getOutput()
#24 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Adminhtml/controllers/Newsletter/TemplateController.php(72): Mage_Core_Controller_Varien_Action->renderLayout()
#25 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(420): Mage_Adminhtml_Newsletter_TemplateController->indexAction()
#26 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(250): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('index')
#27 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(176): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#28 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(349): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#29 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/app/Mage.php(640): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#30 /var/www/studweldingequipment.org/public_html/index.php(80): Mage::run('', 'store')
#31 {main}";s:3:"url";s:80:"/index.php/admin/newsletter_template/index/key/575e1927953a3814ec00a185ba9b2045/";s:11:"script_name";s:10:"/index.php";s:4:"skin";s:5:"admin";}

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:24

Det er typisk fordi din server ikke har lov at skrive til magentos /var mappe.

Tjek dine fil-rettigheder.

Seriøs Magentohosting

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:25

Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med dette:

Der står: "Et eller flere indeks er forældet: Produktegenskaber, Produktpriser, URL-omskrivninger for katalog, Flade produktdata, Flade kategoridata, Kategoriers produkter, Søgeindeks, Lagerstatus, Tag-data. Klik her for at gå til Indeksstyring og genopbyg de nødvendige indeks."

Vh

Casper

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:27

Casper Harlev:

Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med dette:

Der står: "Et eller flere indeks er forældet: Produktegenskaber, Produktpriser, URL-omskrivninger for katalog, Flade produktdata, Flade kategoridata, Kategoriers produkter, Søgeindeks, Lagerstatus, Tag-data. Klik her for at gå til Indeksstyring og genopbyg de nødvendige indeks."

Vh

Casper

Det har det ikke og din magento kan ikke opdatere sine indexes før den får lov at skrive til /var mappen.

Seriøs Magentohosting

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Kan godt hjælpe dig. Kan se din host er Unoeuro. De kører med PHP Safe-mode slået til. 

Workaround her:

1. Lav en folder i Magento root der hedder "tmp" og sæt permission til 777.
  2. Gå til: lib/Zend/Cache/Backend/File.php og søg på ‘$_options’.
  3. Ændre 
    'cache_dir' = null,
    til
     'cache_dir' = 'tmp/'
  4. Refresh cache
Tadaaah Big Smile
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:34

Jeg ville mene, at jeg har givet det tilladelse til at skrive i mappen:

Jeg har givet de samme tilladelse, som der gives i denne video fra 1:47 

Tusind tak for hjælpen :)
Roser ofte powerhosting herinde, da min anden webshop ProGadget.dk er hostet os jer. Jeg vil gerne selv blive lidt klogere på opsætning af magento-webshops.

Vh

Casper

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)