Jeg er ikke nedladende. Jeg gør bare en part i debat opmærksom på at vedkommende ikke har den viden der skal til for at debattere emnet, og da vedkommende ikke er den der har startet debattten, så skal det ikke som jeg skriver, ende ud i en læreproces. Og det gør faktisk meget positivt for mig, det betyder jeg ikke skal bruge tid og energi på at forklare andre mere specifikt, hvad de selv kan erhverve sig af viden hvis der er interesse for emnet. Det at oplyse andre om at der er noget de ikke ved, det er der ikke noget negativt i. Der er kun deres egen opfattelse af deres manglende evner der gør at de måtte opfatte min udtalelse som negativ. I min verden der kan en person, inklusive mig selv, der får at vide at de ikke ved noget om et emne gøre følgende: 1. De kan acceptere at de ikke ved noget om det og så tilegne sig en viden. eller 2. De kan blive fornærmede fordi ingen vil servere informationerne på et sølvfad, og så surmule over det og forblive ignorante. I alle tilfælde hvor jeg har fået at vide, at der var noget jeg ikke vidste noget om, der har jeg tilegnet mig den viden der skulle til for at kunne være oplyst, og det var i tiden før jeg blev 10, derefter har jeg generelt aldrig udtalt mig om noget jeg ikke vidste noget om, for det kommer der aldrig noget positivt ud af med mindre det er formuleret som spørgsmål og man har en ægte interesse for området. |
Entrepreneur - Jan:Mikael christiansen:det er ikke ok , vis du mener ikke det er min stærke side , så videre formidle din viden og al respekter jeg tror ikke på dig når du siger det i den toneJo det er faktisk helt ok at jeg vælger fra. Jeg ved jura ikke er din stærke side og at du har mange andre stærke sider. Derfor er det ifølge min overbevisning helt i orden at jeg vælger at sige fra at debattere med dig, da det ikke vil være en debat men en læreproces, og det var ikke med det formål jeg svarede i debatten.
Hvis du laver baglæns salto grundet det at jeg skriver til dig, det er din egen udfordring, det er ikke min. og HUSK nu, det er en anden der stiller spørgsmålet og du kommer ind i debatten som uvidende og jeg er her som vidende, det er ikke ensbetydende med at jeg skal gøre dig som vidende indenfor et emne at jeg ikke mener du har kendskab til. Det er din egen sag at lære om det, hvis du mener du vil vide mere.
Om du tror på mig er fuldkomment ligegyldigt.
jeg ved når der kun fra bruges bi ord , du vil virke utroværdig sådan er du bare