Jeg er igang med en hjemmeside som nogle guide og nogle affiliatelinks. Er det en god ide at sætte en rel="nofollow" på alle mine affiliate links da jeg ønsker at komme foran mine affiliate partnere på valgte søgeord og jeg ønsker derfor ikke at forære dem et backlink.
Er det helt forkert ? eller ser Google måske godt på at man linker til andre sider, som har samme tema som en selv ?
Hvis min hjemmeside nu handler om "sko" Jeg har en affiliate aftale min en web-shop der sælger sko. Vi har altså begge samme søgeord. Jeg ønsker at min hjemmeside skal være højere på google end web-shoppen. Jeg bliver nød til at linke til web-shoppen fra min side, for at få % af saglet
Bare lige så der ikke er nogen tvivl: Alle affiliate links skal være no-follow. Det er i mod Googles retningslinjer at købe og sælge links. Jeg tror ikke helt jeg forstå hvilke konkurrenter du linker til, men har de betalt for disse links, skal det i hvert fald være no follow i følge Googles retningslinjer.
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
Bare lige så der ikke er nogen tvivl: Alle affiliate links skal være no-follow. Det er i mod Googles retningslinjer at købe og sælge links. Jeg tror ikke helt jeg forstå hvilke konkurrenter du linker til, men har de betalt for disse links, skal det i hvert fald være no follow i følge Googles retningslinjer.
Altså jeg henviser til bestemte produkter på en web-shop fra min egen side og får så penge for hver salg.