Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rel="nofollow" til min konkurrenter på google ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Jeg er igang med en hjemmeside som nogle guide og nogle affiliate links. Er det en god ide at sætte en rel="nofollow" på alle mine affiliate links da jeg ønsker at komme foran mine affiliate partnere på valgte søgeord og jeg ønsker derfor ikke at forære dem et backlink.

Er det helt forkert ? eller ser Google måske godt på at man linker til andre sider, som har samme tema som en selv ?

MVH Martin Bjørnberg

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:15

Er ikke helt med hvorfor du vil linke til dine konkurrenter?

Ja det er godt at linke til relateret ting. Både for dig og for dem.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 21:50

Hvis min hjemmeside nu handler om "sko" Jeg har en affiliate aftale min en web-shop der sælger sko. Vi har altså begge samme søgeord. Jeg ønsker at min hjemmeside skal være højere på google end web-shoppen.
Jeg bliver nød til at linke til web-shoppen fra min side, for at få % af saglet 

Håber det giver mening ? :) 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 21:52

Bare lige så der ikke er nogen tvivl: Alle affiliate links skal være no-follow. Det er i mod Googles retningslinjer at købe og sælge links. Jeg tror ikke helt jeg forstå hvilke konkurrenter du linker til, men har de betalt for disse links, skal det i hvert fald være no follow i følge Googles retningslinjer.

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:58

Nååå på den måde, så er svaret JA det skal du. Google ser det som et betalings link, og det er ikke lovligt :)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 22:01

Nikolaj Bomann:

Bare lige så der ikke er nogen tvivl: Alle affiliate links skal være no-follow. Det er i mod Googles retningslinjer at købe og sælge links. Jeg tror ikke helt jeg forstå hvilke konkurrenter du linker til, men har de betalt for disse links, skal det i hvert fald være no follow i følge Googles retningslinjer.

Altså jeg henviser til bestemte produkter på en web-shop fra min egen side og får så penge for hver salg.
Skal alle links så være no follow ?
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:04

Hvis det kører uden om et affiliate netværk, kan du bare linke direkte uden, no follow, til websitet. Så vil du give værdi til destinationssiden. 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 22:11

okay super !  tak for jeres hjælp :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)