Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kildevand/sodavand og frisk frugt fra til mine elever?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville resultatet ikke være anderledes, hvis pakken hed "undervisning med forplejning", da eleven så medkøber forplejningen. Lidt ligesom hvis man sælger et kroophold inkl. en 3 retters middag, der kan kroen jo også trække hele udgiften til råvarer fra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 23:50

På min hjemmeside reklamerer jeg jo med, at vi stiller sodavand, kildevand og frisk frugt til rådighed. Så det er jo en del af det de køber når de køber en 'lovpakke' til et kørekort. Ændrer det så noget?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 11:07

Det vil sige, at en virksomhed der afholder f.eks. 2 dages kurser for andre virksomheders medarbejdere, hvor kurserne er inklusiv forplejning, de kan heller ikke trække denne udgift til forplejning af deres kursister fra i regnskabet? Det synes jeg lyder meget underligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32

reglerne er jo ret klare - hvis ikke det er egne medarbejdere, så vil det formentlig gå under repræsentation og ha 25% fradrag.

Hvor underligt det er ved jeg ikke. Jo det er besværligt med de mange kringlede regler, men omvendt er det nok et område som kan misbruges let (repræsentation generelt) ofte kan man vel spørge, hvorfor skal folk der ikke er ansat i virksomheden pludseligt ha maden og drikkene betalt skattefrit ?, og det er vel en af baggrundene for de 25% fradrag for virksomheden der byder

Hvis det er interne medarbejdere/ansatte, og det er fortæring under møder du har indkaldt fordi de er nødvendige for din virksomheds drift, så er der fuldt fradrag

vh

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 15:22

Skattefrit får de det vel ikke... De køber jo en samlet pakke, der også indeholder forplejning. På fakturaen til kunderne står der forplejning som en del af pakken. Så de køber forplejningen af mig, og jeg køber forplejningen til dem... 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)