Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kildevand/sodavand og frisk frugt fra til mine elever?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

1 gang om ugen lejer jeg et mødelokale i et par timer, hvor 12 af mine køreskole elever kommer forbi i et par timer og får undervisning. I den forbindelse bliver der stillet sodavand/vand/frisk frugt frem af udlejer. For denne ydelse modtager jeg 2 regninger. 1 for lokalet og 1 for forplejningen.
Kan jeg i dette tilfælde fratrække alt moms/udgift for forplejning af mine elever? (moms fremgår af regningen)

På forhånd tak!

Mvh. Thomas

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 20:53

Slet ingen der har et bud på dette?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:46

Det kan du sagtens - Så længe det er arbejdsrelateret. Så husk at gemme kvitteringer :-)

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 21:48

Ok, sådan er det jo ellers ikke med al forplejning? Heller ikke selvom det er arbejdsrelateret. Derfor jeg er lidt i tvivl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55

Ikke så let. Hvis det ses som ude i byen, og det er det jo, og vi taler vel forretningsforbindelser (kunder) og ikke personale, så er der generelt 25% fradrag og 25% af momsen kun. Det ville nok være mit samlede svar

Er det så i virksomhedens lokaler (er det jo ikke vel) og indgår som kaffe og te, så¨er det 100% på begge - er det øvrig bespisning er det så igen anderledes med 25% fradrag for selve beløbet men 100% moms - i bespisning af forretningsfornbindelser ud over kaffe og te. 

Det vil med andre ord nok afhænge af om det er ude i byen eller i egne lokaler og det kan måske diskuteres og om det er et møde og hvad der præcis ses spist og drukket :)

Jeg vil dog ikke hænges op på det, så vent gerne på en revisor - og regn med, at det er kan være lidt gråzone hvor du kan tage fradraget - men kan blive underkendt - det er et møj besværligt område at få afgrænset

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Der er tale om en repræsentationsudgift med 25% fradragsret.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville mene, at der er 100% fradrag på momsen, og 25% fradrag i skatten.

Argumentationen er, at der er tale om bespisning af kunder i egne lokaler.

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 23:40

Bespisning og bespisning. De får et stykke frugt.

Ændrer det noget hvis jeg fjerner frugt, og istedet supplere sodavanden med kaffe/te?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:44

Thomas Carstensen:

1 gang om ugen lejer jeg et mødelokale i et par timer, hvor 12 af mine køreskole elever kommer forbi i et par timer og får undervisning.

Det er dog et spørgsmål om, hvordan dette tolkes - om det er egne lokaler, eller "ude i byen".

Hvis det er "ude i byen", så er der kun 25% fradrag på momsen.

Jeg ville dog tolke det som egne lokaler, da det er et lokale du benytter fast til undervisning hver uge.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:45

Kaffe/te for kunder i egne lokaler har fradrag på 100% i moms og skat.

Det ændrer dog ikke på, hvad du kan fradrage på resten af det, der bliver serveret.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)