Hej Aminoer Jeg står overfor at skulle udfylde den udvidede selvangivelse for 2011. Mine tal for 2011 er: Brutto: 96.383 Nettoresultat efter udgifter: 64.563 Under den udvidede selvangivelse er der allerede påtrykt 66.964 under rubrik 12, Honorarer. Disse honorarer indgår allerede i mit virksomhedsregnskab, og er altså en del af de 96.383 brutto. Mit spørgsmål lyder nu på om jeg under rubrik 111, overskud af selvstændig virksomhed, skal oplyse mit nettoresultat på 64.563 og på hvordan jeg forholder mig til at en del af indtægterne i min virksomhed er blevet registreret under rubrik 11. Jeg håber nogle af de mere garvede selvstændige herinde kan give mig et praj om hvordan jeg forholder mig til ovenstående. På forhånd tak! :-) |
Kan det passe at den løn der er registreret som honorar under rubrik 11 ikke skal indgå i mit virksomhedsregnskab og ikke er momspligtigt?
Lønnen er udbetalt for undervisningsjobs jeg har haft igennem flere år. Jeg har altid antaget, og har ikke fået andet at vide af min tidligere revisor, at den løn også godt kunne indgå i min virksomheds regnskab. Men det er måske helt forkert? Og skulle jeg i virkeligheden for længst have været ansat på almindelige lønmodtagervilkår?