Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparringspartner til opstart af webshop søges.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere,

Jeg har indtil videre, stortset kun været aktiv på sidelinjen og fulgt med i diverse tråde. Jeg har nu selv nogle spørgsmål, som jeg ikke ved hvor jeg skal få besvaret.

Jeg har i længere tid gået med drømmen om at starte egen webshop, og har forsøgt at lære XHTML, CSS & PHP for selv at kunne starte min egen webshop og sparre en udgift. Derudover kan jeg også Photoshop og en smule Adobe Illustrator.

Jeg kan kode et simpelt login-system, en relativ simpel indkøbskurv og som betalingsgateway vil jeg benytte mig af PayPal. Mit spørgsmål går på, hvordan siden byggest bedst op rent administrativt. Jeg tænker, at forsiden skal opdateres relativt ofte med billeder og man skal let kunne smide nye produkter osv ind. Stik mig nogle hints og jeg vil være jer evigt taknemmelige! ;-)

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 08:14

Har du overvejet opensource? eks. joomla, wordpress eller lign. ved der er andre muligheder også. Men der får du en simpel og let tilgængelig administrativ del.

Held og lykke!

Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:43

Eller prøv dandomain.dk. Der kan du "klikke" dig til en udmærket webshop.

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:10
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06

Hej steffapop,

Det er et vandvidsprojekt at gå i gang med at bygge noget fra bunden. Der findes så mange gode løsninger derude, så det er dumt ikke at bruge dem.

• Magento
  • PrestaShop
  • OpenCart
  • osCommerce
  • Shopify
Og mange, mange flere...
Og som én her i tråden er inde på, så findes der også "one-click-løsninger" hvor man ikke har så meget styr på hvad der sker ret teknisk, men er i gang på en eftermiddag.
Går du selv i gang med projektet fra bunden, vil du ramme ind i en masse udfordringer, som i bund og grund er løst mange gange i forvejen, hvis du starter ud med et open source projekt.
/Henrik
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:34
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 08:38

steffapop:
Stik mig nogle hints og jeg vil være jer evigt taknemmelige!

Hint: Helt klart droppe at lave webshoppen selv hvis du er nybegynder i stort set alle udviklingsdiscipliner, medmindre du fremadrettet ser dig selv mere som udvikler end som webshopejer! - der er mange tekniske ting der skal spille sammen, hvor der som ny webshop ejer er et hav af andre discipliner der skal bruges tid på også!

Der findes glimrende open source løsninger eller billige hostede løsninger hvor du kan koncentrere dig om webshop delen.

Version 1 af  min webshop www.jivana.dk havde jeg i luften for under 1500 kr, baseret på Joomla+Virtuemart, tilkøbt et par templates, extensions og et videokursus i Joomla (sidstnævnte er en af de bedste inesteringer jeg har gjort) 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 2. Feb 11
Skrevet kl. 14:34

Det var nu også mere fordi jeg sagtens selv kan lave alt det grafiske arbejde og fandt det sjovt at kunne kode det hele sammen, så det var mere set som et langtidsprojekt uden nogen egentligt deadline! :-)

Jivana ser bestemt professionel ud, jeg er dog ikke meget for templates. Vil man kunne integrere eget design fra bunden af i Joomla eller er man tvunget til at benytte sig af templates? 

Du må iøvrigt meget gerne smide et link til det videokursus du har købt. Tak! 

Tilmeldt 2. Feb 11
Skrevet kl. 14:37

Hej Urlund. Manga tak for svaret. 

Det er bestemt muligheder og kunne også meget vel ende med at blive løsningen på mit spørgsmål. Jeg kender kun til Magento, men de eksempler du nævner er alle udviklet således de kan integreres i ens eget design - er det forstået rigtigt?

EDIT: Shopify ser iøvrigt rigtigt fornuftigt ud synes jeg - har du nogen idé om hvad det koster, det synes jeg ikke lige at kunne opsnuse på selve siden?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:49

steffapop:

Jivana ser bestemt professionel ud, jeg er dog ikke meget for templates. Vil man kunne integrere eget design fra bunden af i Joomla eller er man tvunget til at benytte sig af templates? 

Du må iøvrigt meget gerne smide et link til det videokursus du har købt. Tak!

Tak - Er efterhånden også rimelig tilfreds med look and feel for Jivana

Joomla er baseret på templates - kommer med defaults, men jeg har dog købt dem jeg bruger (en til Joomla og en til virtuemart). Ehver template kan kustomiseres ... enten via options eller via hacks, typisk css tilpasninger.

Sender link til joomla kursus når jeg lige får gravet info frem.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)