Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angreb fra spam bots

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

På min hjemmeside har jeg en blog, hvor læsere kan indsende kommentarer. Der begyndte efter noget tid at komme spam links blandt kommentarer, så jeg satte filter på, hvor læserne skal læse og indtaste en grafisk  bogstavskombination - meget almindelig.

Men det har været let af aflure systemet, så jeg var til sidst nødt til helt at stoppe for kommentarer. Jeg kan se ip-adresserne på min log, at angrebene er fortsat - heldigvis helt forgæves. Nu er jeg ved at udvikle at andet kodesystem.

Eftersom der er tale om mange forskellige ip-adresser gætter jeg, at angrebene kommer fra inficerede computere rundt om i verden.

Mit spørgsmål går egentlig på, om der findes instanser, man bør rapportere ip-adresserne til?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:07

der findes en del software til at beskytte mod den slags

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:26

Hvis du bruger Wordpress, har du så Akismet aktiveret?

Det er en gratis service, der identificerer og blokerer for spam.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:39

Poul Madsen:
Mit spørgsmål går egentlig på, om der findes instanser, man bør rapportere ip-adresserne til?

Kan næppe betale sig - det er ofte spambot net der er kilden til disse spam messages

Kan minimeres/håndteres på flere måder

• Bloker udvalgte ip-adresser, f.eks. kinesiske, øst europæiske IP medmindre du har legitim traffik fra disse områder. Se f.eks http://www.wizcrafts.net/chinese-blocklist.html
  • Tilføj en arimetisk captcha a la "hvad er  seks minus fire" - de grafiske captcha findes der standard løsinger til at håndtere, disse anti-captcha bruges både af spammere og SEO værktøjer

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00

http://mollom.com/ er effektivt.

Efter min fiskemakker installerede det på hans hjemmeside (ifish.dk), stoppede hans spam problemer.

Det koster lidt ved erhvervsmæssig brug.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

Jeg siger tak for jeres svar.

Kim Hjortholm:

Poul Madsen:

Kan næppe betale sig - det er ofte spambot net der er kilden til disse spam messages

Det tror jeg gerne på. Men det kunne jo godt være, at der rent faktisk fandtes instanser/websites, der prøvede at indkranse disse net.

Mht. en aritmetisk captcha, "hvad er seks minus fire", så er det netop sådan een, jeg pønser på at udvikle.

Min side henvender sig udelukkende til danskere, så man ku' jo osse lave en quiz og fx spørge "Hvad hedder den kvindelige danske statsminister?". Hvis så en eller anden klovn svarer Pia Kjærsgaard, SÅ klapper fælden! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11

Hej Poul,

Uanset om du bruger WP eller ej, er det muligt at bruge den i din kontakt formular. (Jeg benytter selv akishmet i min kontaktformular, og sitet er ikke opsat i WP). Det kræver lidt teknisk indsigt, men det tyder på at du i forvejen har det.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Hej Henrik, og tak for dit svar.

Nej, jeg bruger ikke WP. Mit site er 100 % håndlavet.

Spørgsmålet gik også mere på, om der findes instanser, man kan indrapportere alle ip-adresserne til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)